۰۴ / تير / ۱۴۰۵ - 25 June 2026
11:00
کد خبر : 9725927
۱۵:۲۸

۱۴۰۴/۰۸/۲۸

مسیر ایثار: دانش‌آموزان دختر امیدیه در جستجوی حقیقت و عشق به وطن

به مناسبت گرامیداشت یاد شهدا و آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، ۸ دستگاه اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر شهرستان امیدیه در تاریخ ۱۴۰۴/۰۸/۲۸ با بدرقه مسئولین امیدیه به مناطق جنگی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج امیدیه: امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۸/۲۸، مراسم بدرقه راهیان نور دانش آموزی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان امیدیه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد. این مراسم به منظور اعزام دانش‌آموزان دختر به مناطق جنگی و یادمان شهدای اروند تشکیل شده بود. در این برنامه ۸ دستگاه اتوبوس آماده برای انتقال ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر شهرستان بودند که با هدف آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا صورت گرفت.

سرهنگ پاسدار احمد فتاحی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج امیدیه، در این مراسم با سخنرانی خود به اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت و نقش آن در حفظ ارمان‌های ایران اسلامی پرداخت. او با بیان اینکه شهدا همیشه در دل ما زنده‌اند و آرمان‌های آنان باید در زندگی ما تداوم داشته باشد، گفت: نسل امروز باید با آشنایی هرچه بیشتر با تاریخ دفاع مقدس و ایثارگری‌های شهدا، به وظیفه خود در حفظ و ادامه راه آنان عمل کند.

وی همچنین ادامه داد: این سفر برای دانش‌آموزان فرصتی است تا با واقعیت‌های جنگ آشنا شوند و درک عمیق‌تری از ارزش‌های انسانی و ملی داشته باشند. و بر همه ما واجب است یادآوری کنیم که دستاوردهای امروز ما ناشی از فداکاری‌های دیروز شهداست.

بدرقه‌کنندگان این مراسم، از جمله ریاست محترم آموزش و پرورش و برخی از معلمان، با حضور در محل و صحبت با دانش‌آموزان، این سفر معنوی را تبریک گفتند و برایشان آرزوی توفیق و سلامتی کردند.

با نصب پرچم و توزیع نشریات و بروشورهای حاوی اطلاعاتی درباره شهدای شهرستان و مناطق جنگی، مراسم بدرقه با شور و شوق بسیاری پایان یافت. دانش‌آموزان پس از سفر به یادمان شهدای اروند، با تجربه‌ای تازه و بصیرتی عمیق به دامن خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

این اقدام فرهنگی و معنوی نشان از توجه وزارت آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط به تربیت نسلی متعهد و آشنا به آرمان های شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید