به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد تقی غضنفری امام جمعه محمدشهر، مبنی بر تقوای الهی، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشورمان، جهاد کبیر و مسائل شهری و منطقهای، به شرح زیر است:
الحمد للّه ربّ العالمین احمده و اشکره و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّى و اسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابىالقاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین و صلّ على بقیّةللَّه فى الأرضین. اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم.
همهى برادران و خواهران عزیز نمازگزار و خود را دعوت و توصیه میکنم به حفظ تقواى الهى؛ این اصلِ حرکت یک انسان به سمت کمال و تعالى است.
اگر به توفیق الهى بتوانیم در عمل فردى، در عمل جمعى، در کار سیاسى، در کار اجتماعى، رعایت تقواى الهى را بکنیم، همهى خیرات و همهى الطاف الهى شامل حال ما خواهد شد.
درود و رحمت خداوند و ارواح مطهر شهدا عزیز و گرانقدر محمد شهر و حومه درود میفرستیم به روح ملکوای بنیانگذار جمهوری اسلامی امام امت رضوان الله سلام به محضر امام زمان و نائب برحق ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله عظما الامام خامنهای
أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیَائِهِ.
اما بعد جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند بر روی بندگان خاص خود گشوده است.
وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِینَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِیقَةُ.
جهاد جامه پرهیزگاری و جوشن استوار خدایی و سپر ستبر اوست بدیهی است برای وصول به رحمت و رضوان خداوند و بهشت برین اسباب مختلفی وجود دارد که در احادیث به عنوان درهای بهشت» معرفی شده که یکی از مهمترین آنها جهاد است.
به همین دلیل در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) میخوانیم که پیغمبر فرمود:
لِلْجَنَّةِ بِابٌ یُقَالُ لَهُ: «بابُ الْمُجَاهِدِینَ». یَمْضُونَ إِلَیْهِ فَإِذَا هُوَ مَفْتُوحٌ وَ هُمْ مُتَقَلِدُونَ بِسُیوفِهِمْ، وَ الْجَمْعُ فِی الْمَوقِفِ، وَ الْمَلَائِکَةُ تُرَحِبُ بِهِمْ
بهشت، دری دارد به نام باب المجاهدین که آنان به سوی آن حرکت میکنند و در را در برابر خود باز میبینند در حالی که شمشیرها را به کمر بستهاند.
این در حالی است که سایر مردم در موقف حساب ایستادهاند و در انتظار حساباند اما) مجاهدان بدون حساب به سوی بهشت میروند و در آستانه بهشت، فرشتگان به آنان تبریک میگویند (۱).
فَمَنْ تَرَکَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمِلَهُ الْبَلَاءُ، هر که آن را ناخوش دارد و از آن رخ برتابد، خداوند جامه خواری و زبونی بر او پوشاند و محنت و بلایش در میان گیرد.
سپس امام (علیه السلام به جنبههای منفی ترک جهاد پرداخته؛ نخست این که هر کس آن را از روی بی اعتنایی ترک گوید، خداوند لباس ذلت و خواری بر تنش میپوشاند؛ و همان گونه که لباس بر تمام بدن احاطه میکند، ذلت و خواری، تمام زندگی او را فرا میگیرد فَمَنْ تَرَکَهُ رَغْبَةً عَنْهُ الْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ.
دوم این که بلا از هر سو او را احاطه میکند: (وَ شَمِلَهُ الْبَلاءُ). چرا که چنین شخص یا جامعهای
به خانه یا شهر بی دفایی میماند که حیوانات درنده و موجودات موذی از هر سو به آن هجوم میآورند و براحتی در آن وارد میشوند.
آری دیوار پولادین جهاد است که جلو این گونه بلاها را میگیرد و انسانهای درنده خو و موذی را دور میسازد.
سوم این که چنین کسی، گرفتار حقارت و پستی میگردد و دُیَثَ (۴) بِالصَّغَارِ (۵) وَالْقَمَاءَةِ (۶).
چرا حقیر و پست نشود در حالی که سرمایه عظمت و سربلندی، یعنی جهاد را از کف داده و تهی دست باقی مانده است؟
درست است که این جمله با جمله نخست قریب المعنی است ولی تفاوت ظریفی با آن دارد. در آنجا سخن از ذلت است و در اینجا سخن از حقارت و پستی این دو مفهوم مختلفند ولی لازم و ملزوم هم.
بار دیگر همهى برادران و خواهران عزیز نمازگزار را دعوت میکنم به تقواى الهى.
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
از مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود صادقانه وفا کردند برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند و به شرف شهادت نایل شدند و برخی از آنان شهادت را انتظار میبرند و هیچ تغییر و تبدیلی در پیمانشان ندادهاند.
آنچه که تا این لحظه قابل توجه و تأمل است:
۱) رژیم خونخوار صهیونیستی بدون پشتوانه مستقیم آمریکا قادر به چنین شرارتی نبوده و لذا به حکم قوانین بین المللی و عقل و شرع تمام منافع استکبار جهانی، در منطقه از این پس هدف مشروع محسوب میشود.
۲) دشمن در میانه مذاکرات نشان داد که بویی از شرافت نبرده و به هیچ انسانی و حقوقی ملتزم نیست و جز زبان زور را نمیفهمد، از این پس زبان ملت ما زبان مذاکره نیست؛ زبانی است که حیوان صفتان صهیونی خواهند، فهمید.
۳) هدف قرار دادن مناطق مسکونی و خانوادهها که برخلاف قوانین بشری صورت پذیرفته از جمله منجر به شهادت زنان و کودکان بی گناهی شده است که مهر تاییدی بر خصلت و خوی ددمنشانه و کودک کش صهیونیستهای جنایتکار است.
۴) امروز، روز وحدت و انسجام ملی در برابر دشمن مشترک تمام اقشار و سلایق ملت بزرگ ایران است و میعادگاههای نماز جمعه اولین و مؤثرترین فرصت برای تجلی مقاومت و اراده پولادین منتظران ظهور در سراسر کشور خواهد بود، از این رو همه هموطنان مدافع تمامیت ارضی و امنیت ملی را به حضور پرشور و دشمن شکن دعوت میکنیم.
۵) چنانکه در اطلاعیههای مبادی رسمی کشور از اولین ساعات بامدادی اعلام شده است، مدیریت اخبار و تقابل با جنگ رسانهای و شناختی جبهه معاند و حفظ آرامش عمومی به اندازه تدابیر نظامی در میدان نبرد میتواند پیش برنده و مؤثر باشد، لذا هرگونه تحلیل در باره چیستی و چرایی حملات دشمن باید به فرصتهای دیگر و توسط منابع ذیربط انجام شود.
۶) در شب و روز عید سعید غدیر مراسم جشنهای خود را تبدیل به حماسه حضور دشمن شکن مردم بزرگ و بصیر و انقلابی ایران خواهیم کرد. حماسه بیعت با ولایت و میثاق با شهیدان.
۷) امشب و فردا در مساجد و حسینیهها و هیاتها نوای رسای حیدر حیدر و خیبر خیبر یا صهیون طنین انداز خواهد شد و مراسم تشییع سرداران سربلند سپاه اسلام و دانشمندان عزیز و مردم مظلومی که در این جنایت به شهادت رسیدهاند؛ پشتوانه میلیونی حمایت از نیروهای سرافراز مسلح - سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی و امنیتی خواهد شد.
۸) مردم عزیزمان در هر شهر و دیار با حفظ آرامش و طمانینه دست به دعا برداشته و در این شب و روز عزیز برای نابودی استکبار جهانی و محو رژیم نامشروع دست به دعا برخواهند داشت و پیروزی نهایی رزمندگان قهرمان فلسطین و لبنان و یمن و عراق و دلاور مردان سپاه و ارتش اسلام را از درگاه خداوند قدیر و منتقم تمنا خواهند کرد.
در این شرایط حساس و تاریخ ساز چشم دل و گوش جانمان به اشاره مبارک ولی امر مسلمین جهان متوجه و معطوف است تا نقشی ماندگار رقم زنیم و غده سرطانی صهیونی را برای همیشه ریشه کن کنیم.