الگومحوری»، «عرصهمحوری» و «جغرافیامحوری» رویکرد تولید محتوا در روابط عمومی بسیج است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اهواز، «فرشاد عالی» معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در مراسم روز روابط عمومی که از سوی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در سالن اجتماعات مجتمع فجر برگزار شد، با اشاره به مقوله ابتکار عمل رسانهها در حوزه جهتدهی به افکار عمومی، گفت: زمانی رسانهها تعیین میکردند که چه مطالبی را به افکار عمومی ارائه دهند اما امروز و با تغییر شرایط شاهدیم این مخاطبان هستند که تعیین میکنند رسانهها چه مطالبی را تهیه کنند و چه تولیدمحتوایی داشته باشند یعنی نیاز مخاطب بر نیاز سازمان یا اداره اولویت پیدا کرده است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به استمرار جنایتهای سبعانه رژیم صهیونیستی و حمایت مردم سراسر جهان از مردم مظلوم غزه، گفت: راهبرد حضرت امام خامنه ای و ملت عزیز ایران اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، امروز به یک راهبرد جهانی و دارای مقبولیت تبدیل شده است؛ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با حمایت از فلسطین، جهان را نجات خواهد داد و علت آن نیز مقبولیت این راهبرد در جهان است.
عالی با بیان اینکه روابط عمومیها میتوانند با ایجاد مقبولیت راهبردها بین مردم، مخاطب غیرفعال را به مخاطبِ مشارکتکننده تبدیل کنند، گفت: «الگومحوری»، «عرصهمحوری» و «جغرافیامحوری» سه رویکرد تولیدمحتوا در روابط عمومی بسیج است.
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: آن زمان که روابط عمومیها صرفا وظیفه اطلاعرسانی اخبار و وقایع را بر عهده داشتند، به سر آمده است؛ امروز مجموعههای روابط عمومی ناگزیر هستند که با اتخاذ راهبردهای صحیح، در عرصه های ارتباطات، تولید محتوا، مشاوره، تعامل با مخاطبین فعالیت نماید.
عالی خاطرنشان کرد: عدهای در گذشته این شبهه را مطرح میکردند که گروههای جهادی کار خاصی را در مناطق مختلف انجام نمیدهند؛ از این رو، ما روایتگری فعالیتهای جهادگران در نقاط مختلف کشور را در اولویت قرار دادیم تا اقدامات و مجاهدتهای گروههای جهادی، برای مخاطبان باورپذیر و ملموس شود و به مقصود موردنظر خود نیز دست یافتیم و امروز شاهدیم که خبر حضور گروههای جهادی در مناطق گوناگون، موجی از شور و شعف را در میان مردم آن مناطق ایجاد میکند.