خبرگزاری بسیج _ در گامی نوآورانه، سازمانبسیج مستضعفین با بازنگری در سیاستهای رسانهای خود در معاونت روابط عمومی، روابط عمومی را از قالب سنتی اطلاعرسانی و تبلیغ، به مسیر تصویرسازی سازمانی با مشارکت گستردهی شهروندخبرنگاران هدایت میکنند.
🔍 از تبلیغ تا روایت
عالی با اشاره به اینکه دیگر دوران تبلیغات مستقیم گذشته است گفت روایتهای واقعی، صادقانه و مردمی، تأثیرگذارترین ابزار در بازنمایی چهره سازمانی هستند.
🎤 شهروندخبرنگاران، بازوی تازه رسانهای سازمان
یکی از کلیدیترین رویکردها،« ارتقا نقش و کارکرد مرکز شبکه شهروندخبرنگاران» در سطوح محلی و مردمی است. این شبکه میتواند صدای روایتگران گمنامی باشد که از دل روستاها، پایگاهها، پروژههای جهادی و اقدامات فرهنگی، داستانهای تأثیرگذار تولید میکنند.
«روایت برتر»؛ صدای مردم، تصویر سازی از سازمان
📍 با مشارکت شهروندخبرنگاران، در فرآیند تصویر سازمانی بسیج تحول ایجاد خواهد شد
عالی نقش شهروند خبرنگاران را اینطور بیان کرد که در تحولی نوین در حوزه روابط عمومی، طرح «روایت برتر» با محوریت مشارکت شهروندخبرنگاران کلید خورده است.
طرحی که با هدف تقویت تصویرسازی سازمانی از دل روایتهای مردمی، راه تازهای در تعامل بین رده های بسیج با جامعه میگشاید.
🔍 روایتهایی که تصویر جدید میسازند
عالی با اشاره به اینکه امروز دیگر نشان و شعار، تصویر واقعی یک سازمان را نمیسازد، بلکه این روایتها هستند که «هویت سازمانی» را در ذهن مردم شکل میدهند گفت: طرح روایت برتر در روابط عمومی بسیج، دقیقاً با همین نگاه، به دنبال تولید، گردآوری و بازنشر تجربهها، خاطرات و داستانهای مستند از فعالیتهای میدانی، متنوع مجموعه های مختلف بسبج است.
🎤 شهروندخبرنگاران؛ محور اصلی طرح هستند
عالی افزود: در این طرح، صدها و هزاران راوی در محله ها و فعالان رسانه ای با عنوان شهروند خبرنگاران بسیجی در سطوح مختلف از سراسر کشور سازماندهی شده و خواهند شد تا بدون واسطه، روایت و تصویر واقعی فعالیتهای سازمانها را روای باشند.
این محتواها به صورت گزارش، عکس، ویدیو، پادکست و حتی کمیک روایت میشوند و در بسترهای متنوع رسانهای منتشر خواهند شد.
💡 به گفتهی عالی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین:
«ما به دنبال تبلیغ نیستیم؛ به دنبال حقیقتی هستیم که مردم آن را تجربه کردهاند. در سیل، زلزله، کرونا، جهاد آبرسانی، طرح شهید عجمیان، طرح ازدواج آسان و غیره مردم حضور و خدمت بسیج را دیده اند و نکته مهم روایت صحیح و جذاب و هنرمندانه از این خدمات است.
🎯 تصویرسازی سازمانی، دیگر یک انتخاب نیست
معاون روابط عمومی بسیج گفت: در فضای رقابتی و رسانهای امروز، سازمانی موفق است که بتواند تصویر درست، به موقع و الهامبخش از خود ارائه دهد. این تصویر نه با گرافیک، بلکه با *محتوای صادقانه مردمی* شکل میگیرد.
انتهای پیام/