به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید محمدرضا هاشمی استاندار خراسان جنوبی امروز در بیست و هفتمین جشنواره خیرین مدرسهساز استان، خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز با ایمان، اخلاص و نیت پاک، سرمایه های خود را وقف تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین کردهاند؛ اقدامی که نه هزینه، بلکه سرمایهگذاری حقیقی در آینده کشور است.
وی بیان کرد: این اقدامات مبارک تنها در ساخت فضاهای فیزیکی خلاصه نمیشود، بلکه بر مسیر زندگی و رشد فرزندان این سرزمین تأثیر مستقیم گذاشته است.
هاشمی با بیان اینکه فرهنگ مشارکت خیرین در خراسان جنوبی نهادینه شده، تصریح کرد: تاکنون ۹۰ درصد از دو هزار فضای آموزشی استان با مشارکت خیرین ساخته شده و بالغ بر ۱۹۰ هزار دانشآموز در این مدارس تحصیل میکنند.
استاندار با اشاره به وضعیت توسعهیافتگی استان در بخش آموزش بیان کرد: برخی شهرستانهای ما از میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی بالاتر هستند، اما در نقاطی از استان، هنوز حداقل امکانات آموزشی وجود ندارد.
وی یادآور شد: طبق برنامه هفتم توسعه، باید سرانه فضای آموزشی به ۶.۱ متر مربع برسد، در حالیکه میانگین کشوری حدود ۵.۵ مترمربع است و برخی مناطق ما از این عدد نیز پایینتر هستند.
استاندار با تأکید بر نگاه عدالتمحور دولت چهاردهم در حوزه توسعه فضاهای آموزشی، گفت: رئیسجمهور همه استانداران را مکلف کرده پروژه توسعه عدالت آموزشی را با جدیت پیگیری کنند.
وی اظهار داشت: سهم اولیه خراسان جنوبی ۷۱ پروژه در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی بود که با همت تیم مدیریتی به ۸۵ پروژه افزایش یافت و هماکنون ساخت بیش از ۴۰۵ کلاس درس در حال اجراست.
استاندار اظهار امیدواری کرد؛ در آینده نزدیک شاهد تحقق پوشش کامل فضای آموزشی استاندارد برای همه دانشآموزان استان باشیم.
هاشمی ادامه داد: امروز خراسان جنوبی در میان استانهای کشور جزو مناطق کمتر توسعهیافته در حوزه فضای آموزشی محسوب میشود، در حالیکه استعدادهای فراوان و درخشانی در این منطقه وجود دارد.
وی با بیان اینکه دانشآموزان خراسان جنوبی در جشنوارههایی مانند خوارزمی و سایر رقابتهای علمی، خوش درخشیدهاند، اما از زیرساختهای کافی برخوردار نیستند، تأکید کرد: خیرین با ایجاد این فضاهای آموزشی، بستر رشد مدیران آینده کشور را فراهم کردهاند، لذا ما باید قدردان این حرکت باشیم و بدانیم که ثواب این کار نهتنها در دنیا، بلکه در آخرت نیز باقی خواهد ماند.
انتهای پیام/