یادداشت// علی رحیمی : سالانه چه تعداد از دانش آموزان مرتکب بزه کاری می شوند و راه های پیشگیری از آن را چه کسی باید بیاموزاند؟
هر سال چه تعداد از دانش آموزان قربانی جرم و بزه دیده می شوند و آموزش راه های پیشگیری از وقوع آن را چه کسی می داند؟
در خصوص آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر چه میزان محتوای درسی برای دانش آموزان گنجانده ایم و اگر پاسخ منفی هست چگونه باید جایگزین کرد؟
در خصوص آسیب های فضای مجازی چه میزان محتوای درس برای دانش آموزان وجود دارد و بجز پلیس چه مقامی صالح تر برای آموزش آن است؟
برای آموزش مهارت های ارتباطی و بخصوص مهارت نه گفتن و کنترل خشم چطور؟
دانش آموزان تا چه میزان می توانند در کاهش تصادفات و اصلاح فرهنگ رانندگی موثر واقع شوند؟
دانش آموزان را در مقابل هجمه های فرهنگی و جنگ شناختی چگونه باید محافظت کرد؟
دانش آموزان تا چه میزان می توانند در کاهش هزینه های حال و آینده جرم در کشور نقش آفرینی کنند؟
این سوالات بخوبی می تواند ضرورت آموزش های پلیس در مدارس به منظور تربیت آینده سازان جامعه را تبیین کند.