به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی اصغر صدر کریمی در جلسه اخلاق پایوران سپاه مراغه بیان کرد: یاید بعد از یک ده روز عبادت به حساب خودرسیدگی کنیم که آیا به اعمال خوب و تقوای مااضافه شده است یا نه.
وی افزود: تقوا یعنی اینکه اعمال انسان را مانند یک تابلو بدست انسان بدهند اگر توانستیم آن تابلو را در شهر به مردم نشان دهیم خجالت نکشیم با تقواتریم.
وی ادامه داد: اگر خدا از ما راضی باشد می توانیم اعمال خود را به دیگران نشان دهیم و اگر مشکلی داشته باشم و خدا هم نا راضی باشد باید در اعمال خود تجدید نظر کنیم ودر این دودهه بعدی اعمال مان را اصلاح کنیم.
استاد اخلاق حوزه های علمیه اظهار کرد: روزه به انسان حکمت عنایت می کندوحکم به معنی منع است و حکیم یعنی محکم کار و خدای متعال حکیم است یعنی کارهارو را محکم می گیرد.
حجت الاسلام صدر کریمی گفت: مراد از حکمت نوری است که خدا برای انسان می دهد که بواسطه این نور انسان به خدا نزدیکتر می شود
وی تأکید کرد: کمال در خواندن و نوشتن نیست چراکه پیامبر بزرگوار اسلام کلاس ندیده و مکتب نرفته بود اما اشرف مخلوقات عالم شد.
وی ثمره و نتیجه روزه را حکمت توصیف و اضافه کرد: ره آورد حکمت و معرفت ، شناخت است وقتی انسان علم و معرفت پیدا می کند آرامش می یابد
استاد حوزه های علمیه معرفت را موجب سکونت و آرامش انسان دانست و افزود: شناخت و معرفت هم موجب میشود انسان به یقین برسدو اگر انسان قائل به معاد باشیم مرگ برای انسان مانندمار تعویض پوست می داند یعنی مرگ انسان از این کالبد در آورده و به کالبد دیگر در می آورد
وی گفت:قیمت جان انسان فقط بهشت است آن را ارزان نفروشید و تلاش کنید ارزش خود را بالا ببرید
حجت الاسلام صدر کریمی ادامه داد: وقتی انسان به وجود قیامت یقین پیدا کرد دیگر ترسی برای قیامت و آخرت نخواهد داشت و دنیا را گذرگاه می داند مشکلات دنیا را مشکل نمی داند.
وی افزود: انسان عاقل در روی پل منزل و سکونت نمی کند چرا که سکونت بر روی پل و در مسیر سیل فناست و در حالت یقین فکر وذکر انسان برای آخرت و قیامت است وخوشا به حال کسی که ارزش خود را بداند و آن را کمتر از بهشت نفروشد.
استاد اخلاق حوزه های علمیه ادامه داد: میراث روزه به یقین رسیدن است و اگر به قیامت یقین داشته باشیم تحمل مشکلات دنیایی راحت خواهد بود.