به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حمید یزدانی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد دیجیتال در محل سرسرای استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان جز پنج استان کشور با آمار بالای بازمانده از تحصیل است بیان کرد: البته خوزستان جز استانهایی است که بیشترین تلاش را برای برگشت این دانشآموزان به کلاس درس دارد.
طبق اعلام مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان طی یکسال اخیر ۳۰ درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل خوزستان جذب کلاس درس شدند.
مدیر کل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خوزستان جز چهار استان کشور است که در حوزه آموزش هوش مصنوعی و کدنویسی به دانشآموزان بهترین عملکرد را داشته است.
وی از شرکتهای دانش بنیان برای همکاری با آموزش و پرورش به منظور تربیت نیروی متخصص در حوزه فناوری درخواست همکاری کرد و افزود: تمام دنیا به سمت استفاده از هوش مصنوعی حرکت میکند و باید دانشآموزان نیز با این علم آشنا شوند.
در ادامه این نشست معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه اقتصادی دیجیتال کشور در وزارت ارتباطات کارگروهی تشکیل شده که مهمترین موضوع مد نظر در این بخش تربیت نیروی متخصص است.
میثم عابدی اظهار کرد: ۱۰ استان در کشور برای اجرای این طرح به صورت پایلوت انتخاب شدند و از بخش خصوصی نیز در این مسیر درخواست همکاری شده است.
لزوم تجهیز مدارس برای آموزش اقتصاد دیجیتال به دانش آموزان
وی گفت: پایان امسال ارزیابی در خصوص وضعیت آموزش اقتصاد دیجیتال به دانشآموزان انجام خواهد شد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر تجهیز مدارس برای آموزش حوزه فناوری به دانشآموزان افزود: در استان صنعتی خوزستان انتظار میرود صنایع در تجهیز مدارس به منظور آموزش اقتصاد دیجیتال ورود کنند.
عابدی با بیان اینکه وزارت ارتباطات امسال ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال حوزه فناوری و دیجیتال اختصاص داده است افزود: متاسفانه استانها درخواست زیادی برای استفاده از این فرصت به منظور توسعه مشاغل فناورانه و دیجیتالی ندارند.
وی با بیان اینکه این اعتبار از محل تبصره ۱۸ تامین شده است افزود: تزریق اینمنابع باید از مرکزیت خارج شود و برای توسعه مشاغل حوزه فناوری در استانها توزیع گردد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: استفاده هوش مصنوعی توسعه نمییابد مگر اینکه به سمت هوشمندسازی زیرساختها و تجهیزات در حوزههای مختلف تولید و آموزش حرکت شود.