سرهنگ سید علی حسینی، رئیس پلیس راهور استان در حاشیه بازدید از خبرگزاری بسیج با اشاره به اهمیت نقش رسانه در ارتقاء فرهنگ ترافیکی و کاهش تخلفات و حوادث رانندگی گفت: اقدامات مؤثری در حوزه ترافیک شهری انجام شده كه می توان به آرام سازی در برخی از پیچ ها و گذرگاه ها اشاره كرد.
وی افزود: با اقدامات خوب صورت گرفته و تعاملات پلیس و دستگاه قضائی بسیاری از نقاط حادثه خیز از جمله زیر گذر میدان فراهان، پیچ طرمزد، پیچ کمربندی شمالی، خیابان شهید شیرودی از سمت میدان چهار سرباز به سمت میدان ولیعصر(عج) رفع شده است.
سرهنگ حسینی با اشاره به پر حادثه بودن کمربندی شمالی اراک و آمار بالای مصدومین تصادفات در این گذرگاه تصریح کرد: تداخل حرکتی خودروها و وجود دور برگردان های غیر استاندارد مهمترین عامل حوادث رانندگی در این محور به شمار می رود.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت تقاطع غیرهم سطح فرودگاه اراک گفت: با توجه به اینکه این تقاطع مسیر تردد ساکنان پروژه 8100 واحدی است، نیازمند ملاحظات اجتماعی و پیوست عابر پیاده در آن نقطه هستیم که البته طرح ارائه شده و پلیس نیز موافق اجرا این طرح است.
وی با بیان اینکه با اصلاح و رفع نواقص کنار گذرها در سطح شهرستان های استان مرکزی نیازمند تقاطع های غیرهم سطح نیستیم، افزود: ورود ترافیک برون شهری و خودروهای سنگین به داخل شهر و توقف بی جای آنها در معابر مانعی بزرگ در ترافیک های در داخل شهر ها است.
سرهنگ حسینی بزرگترین مشکل کنارگذر آرامستان اراک را تردد خودروهای سنگین دانست و تصریح کرد: با اجرای طر ح ترافیکی و مشخص کردن مسیرهای ورودی و خروجی در این کنار گذر با همکاری دستگاه های ذی ربط می توان برای رفع مشکلات ترافیکی در این نقطه تلاش کرد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی تهیه پیوست ترافیکی عابر پیاده در نقاط مختلف شهری را یکی از مهمترین اقدامات در تسهیل روند عبور و مرور عابران عنوان کرد گفت: تقاطع شهید آنجفی و میدان مقاومت نیازمند اصلاح رفع معایب در این زمینه هستند.
سرهنگ حسینی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۶درصدی تصادفات فوتی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: شهرهای اراک، ساوه، خمین و محلات جز شهرهای بحرانی در حوزه سوانح رانندگی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد فوتی های حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی مربوط به عابران پیاده است، گفت: همچنین۴۰ درصد دیگر ازفوتی ها نیز مربوط به راکبان موتور سیکلت ها است كه عدم استفاده از كلاه ایمنی در افزایش تلفات آن مشهود است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس علت یابی و تحقیق میدانی صورت گرفته توسط پلیس راهور، میانگین سرعت متوسط نسبت به کل کشور در اراک ۲۵ کیلومتر و در ساوه ۱۴ و نیم کیلومتر بیشتر از میانگین نرم کشوری«۱۰درصد» بیشتر است، تصریح کرد: فرهنگ سازی ترافیکی یکی از مهمترین اقدامات بازدارنده در کاهش حوادث رانندگی به شمار می رود.
سرهنگ حسینی یکی از دلایل بروز تصادفات حادثه ساز را عدم وجود دوربین ثبت تخلفات و عدم رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی دانست و افزود: با ارتقاء و افزایش دوربین های ثبت تخلفات می توان به صورت چشمگیری شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.
وی با تأکید بر توجه دستگاه های متولی امر فرهنگی در فرهنگ سازی ترافیکی افزود: پلیس در کنار سایر دستگاه ها علاوه بر ارتقاء فرهنگ ترافیکی، می تواند از بسیاری از حوادث و خسارت های ناشی از این حوادث و ایجاد معلولیت های دایمی افراد آسیب دیده که 10 تا 15 درصد مصدومان را تشکیل می دهند، جلوگیری کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به همكاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با پلیس راهور در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیك و تأكید بر اینكه ترویج فرهنگ رانندگی و پیشگیری از بروز سوانح رانندگی یك عزم همگانی را می طلبد، گفت: سایر دستگاه های متولی فرهنگ سازی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... در این زمینه و در قالب اقدامات آموزشی و تبلیغات میدانی در سطح شهرها و در جامعه هدف خود، یار و یاور پلیس در ارتقاء فرهنگ راهنمایی و رانندگی باشند.
سرهنگ حسینی در پایان با تأكید بر اهمیت نظارت بر تولید خودروهای استاندارد خاطرنشان كرد: توجه ویژه به این مهم توسط خودروسازان، سازمان استاندارد و سازمان صنعت امری ضروری است.
انتهای پیام/