به گزارش خبرگزای بسیج، آقای محمدعلی اسفنانی گفت: هموطنان برای شکایت از گرانفروشی و کم فروشی میتوانند از راههای مختلف همچون شماره ۱۳۵، پایگاه اطلاع رسانی و شماره پیامک ۳۰۰۰۵۶۹۱ با سازمان تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه سامانه دریافت شکایات سازمان تعزیرات بخشی از مجموعه است، گفت: معمولا طبق قانون مطابق ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی تعزیرات، گزارش مردمی به وزارت صمت ارسال میشود و در قالب پرونده تخلف برای تعزیرات ارسال میشود که بلافاصله پس از ارسال بر روی آن اقدام خواهد شد. به تخلفاتی که از سامانه ۱۳۵ و به صورت مکتوب به تعزیرات اعلام میشود هم سریعا رسیدگی میشود.
وی افزود: دو نوع پرونده رسیدگی برای گرانفروشی، احتکار و امثال آن وجود دارد. منشا نوع اول طبیعتا گزارش مردمی است و اصناف متخلف طبق قانون جریمه میشوند، چون شاکی خصوصی ندارند. ولی در پروندههایی که شاکی خصوصی دارند شعبه مکلف است فرد خاطی را به پرداخت جزای نقدی محکوم کند و ضمنا خسارت وارده به شاکی را هم جبران نماید. قطعا خسارت وارده به شاکیان خصوصی به آنها پرداخت میشود.
مروری بر فهرست سیاه اقدامات آلمان در جنگ تحمیلی هشت ساله
یادداشت | محمد یوسفیان
یادداشت |