
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی محمودی، رئیس نمایندگی حفاظت محیطزیست انگوت اظهار کرد: با آغاز فصل گرما و افزایش دما در مناطق گرمسیری، هزاران قطعه پرنده حمایتشده سار صورتی مهاجرت خود را بهسوی شهرستان انگوت آغاز کرده و هماکنون در کشتزارها و زیستگاههای بکر این منطقه ساکن شدهاند و این پدیده هر ساله تکرار میشود.وی همچنین گفت: شهرستان انگوت بهعنوان یک زیستگاه منحصربهفرد برای این پرنده تحت حمایت محسوب میشود و امسال نیز شاهد مهاجرت حجم بیسابقهای از جمعیت این پرنده در مزارع منطقه هستیم که نشاندهنده کیفیت مطلوب زیستگاههای این منطقه است.
رئیس نمایندگی حفاظت محیطزیست انگوت افزود: باتوجهبه اینکه سار صورتی یکگونه حمایتشده محسوب میشود، از کشاورزان و اهالی منطقه درخواست داریم ضمن استقبال از این مهمانان بهاری، هرگونه آسیب یا شکار این پرندگان را تخلف زیستمحیطی تلقی کرده و مراتب را به یگان حفاظت محیطزیست گزارش دهند.محمودی در پایان تأکید کرد: گشتهای محیطبانی در مناطق مختلف شهرستان برای حفظ امنیت این گونه ارزشمند تداوم خواهد داشت حضور این پرندگان تا پایان فصل گرما در منطقه ادامه مییابد و پس از اتمام دوره زاد ولد و مناسب شدن آبوهوا، مجدداً به مناطق گرمسیری بازخواهند گشت و همکاری مردم در این زمینه بسیار حیاتی است.