۰۴ / تير / ۱۴۰۵ - 25 June 2026
06:09
کد خبر : 9719485
۰۹:۰۰

۱۴۰۴/۰۸/۰۳
گفتگوی ویژه ؛

گفتگو با دانش آموز ۱۵ ساله باغملکی که زبان انگلیسی تدریس میکند

امیر رضا ممبینی درس خواندن خود را مدیون کسانی میداند که خونشان را در راه جبهه و جنگ فدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج باغملک: مدتی بود که دانش آموزی ۱۵ ساله که می‌تواند زبان انگلیسی تدریس کند توجه ما را به خودش جلب کرد و طی گفتگویی پای صحبت های او نشستیم.

امیر رضا ممبینی می‌گوید موفقیت خود را مدیون مادرم هستم که پا به پای من قدم برمی‌دارد و در تلاش است تا با درس خواندن و ورود به دانشگاه و رشته مورد علاقه اش مادرش را خوشحال کند و راه شهدا را ادامه دهد.

خودتان را معرفی کنید و تحصیلات و سنتان رو بگویید و کلاس چندم هستید؟

 امیررضا ممبینی هستم ۱۵ سال سن دارم و دانش آموز کلاس نهم در منطقه میداوود شهرستان باغملک زندگی می کنم.

از چند سالگی زبان انگلیسی را شروع کردید و چه کسی مشوقتان بود؟

من از ۱۰ سالگی  کلاس زبان را شروع کردم و بعد از اینکه خانم مرضیه داودی این موسسه یعنی موسسه سایدا را ابداع کردند ، مادرم لطف کردند و من را در این موسسه ثبت نام کردند و بعد از یک ماه به زبان انگلیسی علاقه مند شدم.

از مدرسه و مدیرتان بگویید و معلم هایی که کمکتان کردند و آیا سابقه بسیجی دارید؟

مربی زبان انگلیسی من خانم داودی است که ایشان اصالتا میداودی و ساکن رامهرمز هستند و چند سالی می شود که برای بچه های زادگاهش قدم خیری برداشته است و  برای فرزندان با استعداد میداود زحمت کشیده است که نتیجه خوبی داده است ، قبل از تاسیس آموزشگاه سایدا ما یا باید به شهرهای اطراف می‌رفتیم و یا آموزش های خود را آنلاین یاد می گرفتیم ، اما وی با این اقدامش راه را برای ما هموار کرده است و خیال خانواده ها را آسوده کرد تا من و دیگر دانش آموزان این راه را ادامه دهیم که از خانم داودی بخاطر تمام این زحمت هایی که طی این چند سال کشیده اند تقدیر و تشکر میکنیم.
من از ۱۰ سالگی وارد حوزه بسیج و پایگاه شهید نوری ممبینی شده ام و در دوره جنگ ۱۲ روزه در ایست و بازرسی ها فعالیت داشتم و اکنون نیز گاهی در میداوود انجام میدهیم.

در چه جاهایی تدریس میکنید و برنامه هایتان برای آینده چیست؟

قبلا در آموزشگاه میداوود تدریس میکردم ولی اکنون به دلیل تحصیلم و امتحان های خارج از مدرسه تدریس نمیکنم ، ولی برنامه بنده این است که در آینده بتوانم بهترین رتبه کنکور در رشته تجربی را که می توانم بیاورم و مادرم را خوشحال کنم.

حرف آخر و توصیه ای اگر به جوانان هم سن و سال خود دارید بفرمایید؟

 توصیه من به هم سن و سالانم این است که تا میتوانیم درس بخوانیم و تلاش کنیم و سایر زبان ها را یاد بگیریم ، زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است که نیاز است یاد بگیریم و در آخر ما باید بدانیم که چه کسانی خونشان را در راه جنگ فدا کردند که به راحتی به درس و آینده امیدوار باشیم و چه پدران و مادرانی هستند که چشم انتظار پیشرفت ما هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید