
به گزارش خبرنگار بسیج ار زاهدان، اکرم سرحدی، فرمانده حوزه زکیه (س) سپاه شهرستان زاهدان گفت: به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت مریم حوزه زکیه (س) در راستای اجرای رزمایش آمادگی انسجام بخشی پایگاه های مقاومت بسیج نشست روشنگری برگزار شد.
وی افزود: این نشست با حضور خواهران بسیجی پایگاه حضرت مریم با موضوع بهینه انرژی برق و آب در مصارف خانگی، برگزار شد.
زهرا ریکی، مدرس حوزه علمیه و مربی حلقه های صالحین سپاه شهرستان زاهدان نیز در راستای بحرانهای آب و برق در کشور، جهاد تبیین و راهکار موثر در راستای ارتقاء آگاهی عمومی و الگوهای مصرف بهینه این منابع ارزشمند بیاناتی رامطرح کند.
وی با تاکید بر این مطلب که با بهینهسازی مصرف انرژی برق و آب به کاهش هزینههای خانوارها کمک میکند، افزود: بهینه سازی در مصرف آب و برق به حفاظت از محیط زیست و تأمین منابع پایدار نیز منجر شود. برای مثال، استفاده از لامپهای LED، تجهیزات برقی با راندمان بالا، و اصلاح الگوهای مصرف در خانواده به بهبود مصرف این منابع کمک کند.
مدرس حوزه علمیه زاهدان بیان کرد: مادران الگوهای مناسب فرزندان خود هستند و با رسانهای کردن تجربیات موفق در این زمینه و تشویق افراد به تغییر رفتارهای مصرفی، میتوانند گامی موثر در راستای توسعه پایدار و حفظ این منابع حیاتی بردارند.
ریگی اظهار داشت: جهاد تبیین نیازمند همکاری مشترک افراد، نهادها و دستاندرکاران است تا با آموزش و تبلیغ اقدامات موثر، تغییرات مثبت و ملموسی در جامعه ایجاد شود.
گفتنی است، این نشستها درراستای آگاه سازی خواهران پایگاه با حضور۴۰نفر از خواهران بسیجی هر هفته اجرا می شود.