به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سهرابیبیدار در همایش روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی استان همدان ضمن تسلیت شهادت جوادالائمه (ع) اظهار کرد: امروز خوشحالیم که در جمع روابط عمومیها هستیم؛ کسانی که حلقه اتصال بین مردم و مسئولان بوده و با تلاشهای بیوقفه خود، گامهای بلندی در مسیر شفافسازی و اطلاعرسانی برداشتهاند.
وی با بیان اینکه افزایش بیسابقه دما در اردیبهشت ماه، کاهش بارندگیها و بهتبع آن، کاهش ذخایر آب پشت سدها، موجب شده است که تولید برق آبی کشور با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شود، گفت: از سوی دیگر نیز انتقال تعمیرات دورهای نیروگاهها از زمستان به بهار، فشار مضاعفی بر سیستم توزیع برق وارد کرده و در نتیجه، ناترازی بین تولید و مصرف را شاهد هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در این شرایط دشوار، استان همدان با برنامهریزیهای مدون، هماهنگیهای بیندستگاهی و مدیریت هوشمندانه، توانسته است این چالش را بهخوبی مهار کند که این موفقیت مرهون رهنمودهای ارزشمند استانداری، همراهی دستگاههای اجرایی و همکاری صمیمانه مردم است.
وی با بیان اینکه عبور موفقیتآمیز از پیک بار نیازمند همکاری جمعی تمامی دستگاههای اجرایی و مردم است، افزود: روابط عمومی ادارات به عنوان قلب تپنده ارتباطات سازمانی، میتوانند نقشی محوری در این زمینه ایفا کنند.
سهرابی بیدار با اشاره به اینکه روابط عمومیها تنها یک بخش اداری نیستند، بلکه سفیران آگاهیبخشی و تغییر رفتار هستند، عنوان کرد: شما میتوانید با تبدیل پیامهای فنی به محتوای جذاب و قابل درک، کارکنان و مراجعان را به سوی مصرف بهینه انرژی سوق دهید.
وی ادامه داد: روابط عمومیها با آگاهیرسانی هدفمند مانند انتشار پیامهای هشدار درباره ساعات پیک بار ( که در روز از ساعت ۱۲ تا 17 و در شب از ساعت 20 تا ۲۳ است) و تأکید بر کاهش مصرف در این بازهها میتوانند یاریگر ما باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: آموزش مستمر نیز از دیگر محورهایی است که روابط عمومیها میتوانند با برگزاری کارگاهها، وبینارها و انتشار محتواهای آموزشی درباره روشهای صرفهجویی در مصرف برق (مانند خاموش کردن دستگاههای غیرضروری، تنظیم دمای کولر روی 25 درجه، استفاده از نور طبیعی و...) ورود کنند.
وی الگوسازی و مسئولیت اجتماعی را از دیگر محورها بیان کرد و افزود: روابط عمومیها میتوانند با اقدامات مدیریت مصرفی، اداره خود را به عنوان سازمانی پیشرو در مصرف بهینه انرژی معرفی کنند و با استفاده از نمادها و شعارهای مؤثر برای نهادینه کردن فرهنگ صرفهجویی گام بردارند.
سهرابی بیدار با بیان اینکه اگر دستگاههای دولتی پیشگامِ کاهش مصرف باشند، مردم نیز از آنها الگو میگیرند، گفت: برای مثال خاموش کردن سیستمهای روشنایی و تجهیزات اداری در ساعات غیرضروری یک اقدام نمادین است.
وی ادامه داد: همچنین شما روابط عمومیها با استفاده از ظرفیتهای رسانهای در اختیار مانند نصب بنر، ارسال پیامک مدیریت مصرف انرژی، شبکههای اجتماعی و انتشار اینفوگرافیک، کلیپهای کوتاه و پویشهایی مانند «هواتو مثبت کن» و «هشتگ 25 درجه» میتوانید توجه کارکنان و مراجعان را به این مهم جلب کنید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر ترغیب به مشارکت جمعی و تقدیر از مشارکتکنندگان به عنوان یکی دیگر از راهکارها، تصریح کرد: میتوان با طراحی پویشهای داخلی مثل مسابقات یا تقدیر از واحدهای کممصرف در این زمینه اقدام کرد.
وی با اشاره به هماهنگی با بخشهای مختلف برای کاهش بار اضافی مانند برنامهریزی برای روشنایی و استفاده از تجهیزات در ساعات غیرپیک گفت: ادارات دو تکلیف دارند که شامل کاهش 20 درصدی مصرف در ساعات اداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهش 70 درصد مصرف خود در ساعات غیر اداری و همچنین تامین برق خود از انرژیهای تجدیدپذیر هستند که باید طی چهار سال، سالی پنج درصد و تا سقف 20 درصد برق خود را از انرژی پاک تأمین کنند.
سهرابی بیدار تصریح کرد: ما در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان آمادهایم تا با ارائه دادههای مصرف، مشاوره فنی و محتوای آموزشی، شما را در این مسیر همراهی کنیم.
وی با بیان اینکه همه ما امروز ناگریز از مدیریت مصرف انرژی هستیم که به معنای استفاده بهینه از انرژی در خانه، محل کار و سایر مکانها است، گفت: برق، تنها یک انرژی نیست، بلکه بستر توسعه و رفاه اجتماعی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه شما روابط عمومیها به عنوان سخنگویان ادارات، این توانایی را دارید که تفاوت سازندهای ایجاد کنید، تصریح کرد: امید است با همدلی، هماهنگی و همکاری، استان همدان را به الگویی در مدیریت مصرف انرژی تبدیل کنیم.
انتهای پیام/