۰۷ / ارديبهشت / ۱۴۰۴ - 27 April 2025
15:25
کد خبر : 9682903
۱۹:۵۵

۱۴۰۴/۰۲/۰۶
معاون رییس جمهور و رییس سازمان استخدامی کشور؛

قزوین پایلوت سامانه ۱۲۸ فواد

علاالدین رفیعی گفت: سامانه فواد یا سامانه پاسخگویی فوری ادارات خدمت رسان نظارت مردمی را افزایش می دهد و قزوین به عنوان پایلوت این سامانه انتخاب شده است.

 

قزوین_ خبرگزاری بسیج، علاالدین رفیعی معاون رییس جمهور و رییس سازمان استخدامی کشور در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار قزوین برگزار شد گفت: سامانه فواد که همان پاسخگویی فوری ادارات خدمت رسان است به عنوان یک پروژه بزرگ ملی در حال اجراست که قزوین به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

 

وی تشریح کرد: نظام حکمرانی و اداره صحیح یک کشور سه سطح دارد که سطح کلان و سیاستگذاری که شامل تصمیم سازی، تصمیم گیری و قانون گذاری است که خروجی آن خدمت به مردم است در صورت کارآمدی رضایت کلی جامعه را در پی دارد همه دولت دنبال ایجاد تحول و خدمات موفق به مردم هست، سطح دوم مثل سازمان امور استخدامی است که با ریز جزییات همراه آموزش دستگاه ها رابطه بین سیاستگذاری و خط عملیاتی کارمندان و مدیران را تعیین می کند،کارمندان و مدیران نیروی خط مقدم عملیات و اجرا قوانین برای رضایتمندی مردم هستند که با این افراد سطح تعامل و رضایتمندی با جامعه را پیاده کنیم.

 

رفیع زاده افزود: امروز سیاستگذار و مجری، همان دستگاه خدمت رسان و همان شخص ارایه دهنده است و مجری قانون است که نوع کیفیت خدمات را مشخص می کند.

 

رییس سازمان امور استخدامی کشور افزود: در برخی حوزه ها قوانین خوبی داریم که برای مردم و کاهش هزینه ها موثر است اما در مرحله اجرا به آن عمل نمی شود لذا وقت، هزینه مالی و سطح مراجعات را افزایش می دهد که همین امر باعث عدم بازدهی و نارضایتی از عملکرد دستگاه مربوطه می شود به عنوان مثال برای رضایتمندی مردم کپی گرفتن از مدارک هویتی ممنوع است و سه استان را پایلوت قرار دادیم اما این سیاست انجام نشد و تنها ۱۷ درصد در سطح کشور به این طرح تمکین کردند لذا قوانین درست وجود دارد اما اجرای آن با مشکل مواجهه هست.

 

وی تشریح کرد: سامانه فواد با شماره تلفن ۱۲۸ برای نظارت مردمی استان و اجرای صحیح قوانین است و در طی هفته ها بیشترین نارضایتی مردم مشخص خواهد شد. اگر نیاز به آموزش بود انجام می شود در غیر این صورت فردی که باعث نارضایتی مردم می شود نباید بر پست های حکومتی قرار بگیرد با سامانه فوریت های اداری(فواد) به این موضوعات رسیدگی می کنیم ما در سه دهه گذشته در گیر مسایل قوانین موازی و دست و پا گیر بودیم سامانه فواد اصلاح فرایندها و خدمات از دیدگاه مردم است.

 

 معاون رییس جمهور تشریح کرد: بارها به بانک ها تذکر دادیم به ازای صد میلیون تومان یک ضمانت بیشتر نگیرند اما بالاتر از قوانین کار می کنند. هر ده دقیقه سامانه فواد به روز می شود و به راحتی متوجه می شویم که در کدام اداره و نهاد بیشترین نارضایتی وجود دارد بلافاصله ورود پیدا می کنیم لذا این سامانه پاسخ گویی و رسیدگی به شکایات خدمت گیرندگان دستگاه های اجرایی کشور به وظایف و ماموریت در جهت اجرای صحیح نقش اساسی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

صادق چگینی
خبرنگار: صادق چگینی

گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید