روایتِ شکست استکبار در پنجه عقاب تا تحمیل اراده پولادین ملت ایران در وعده صادق
به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، در یادداشت حجتالاسلام موسی سلیمانی آمده است.
پنجم اردیبهشت یادآور شکست حمله نظامی آمریکا در طبس است.
در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ هواپیماها و بالگردهای آمریکایی که با عملیات پنجه عقاب آزادسازی گروگان های آمریکایی وارد ایران شده بودند در نزدیکی شهر طبس با طوفان شن مواجه شدند و با سقوط بالگردها و آتش سوزی این عملیات به طور کامل به شکست انجامید.
در عملیات وعده صادق نیروهای نظامی ج ا.ا. با طراحی پیچیده این عملیات را انجام دادند. و اراده خود را بر دشمن تحمیل کردند.
پیامد این عملیات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بینالمللی و اثبات آن است.
هر دو رخداد ایام الله های دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند.
شکست دشمن در طراحی عملیات پنجه عقاب و شکست از عملیات وعده صادق عوامل متعددی دارد:
۱. خطای محاسباتی دشمنان
دشمنان از اول انقلاب با طراحی های پیچیده فتنهها و عملیاتهای گوناگونی را علیه انقلاب طراحی کردند. عمده ضعف دشمنان به فرموده مقام معظم رهبری خطای محاسباتی دشمنان است.
"دشمن از ماجرای طبس، توطئه گروهکهای جدایی طلب، هشت سال جنگ تحمیلی و غائله منافقین تا فتنه ۷۸ و ۸۸ و همین اغتشاشات پاییزی سال ۱۴۰۱ خطای محاسباتی داشته است.آنها همواره تصور کردهاند، بخش قابل توجهی از مردم با آنها همراه خواهند شد، اما گذر زمان ثابت کرده است نه آنهایی که در طبس به فکر کودتای نظامی علیه انقلاب مردم ایران بودند و نه آنان که خیال رسیدن چند روزه به تهران را داشتند خوابهایشان تعبیر شد و نه توهم براندازان در فتنههای ۸۸ و حوادث بعد از آن. مردم ایران همواره با اراده و قدرت تشخیص درست نقشههای ترکیبی و پیچیده دشمن در فتنههای گوناگون، بصیرت خود را نشان داده و فتنهها و نقشههای ایرانستیزان را ناکام گذاشتهاند."
رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق نیز این خطای محاسباتی را مرتکب شد. اربابان این رژیم نیز با خطای محاسباتی این رژیم را با توهم این که ایران اسلامی پاسخ حمله را نخواهد داد رژیم صهيونيستي را در شوراي امنيت محکوم نکردند.
نیروهای مسلح با عملیات وعده صادق دشمنان را به خطای محاسباتیشان آگاه و آنان را پشیمان کردند.
۲.معنویت مردم و نیروهای مسلح
شکست دشمنان در طبس و موفقیت ج ا. ا. در عملیات وعده صادق جز با اتکا به خداوند محقق نشد. در هر دو عملیات آیه ۱۷ سوره انفال مصداق پیدا کرد."فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ(انفال، ۱۷)
[ ﺑﻪ ﻛﺸﺘﻦ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻣﺒﺎﻟﻴﺪ ] ﺷﻤﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻜﺸﺘﻴﺪ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﺸﺖ . [ ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺗﻴﺮ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻛﺮﺩﻱ ، ﺗﻮ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻧﻜﺮﺩﻱ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻛﺮﺩ [ ﺗﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻠﺎﻙ ﻛﻨﺪ ] ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﻲ ﻧﻴﻜﻮ ﺑﻴﺎﺯﻣﺎﻳﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.
آیت الله جوادی آملی درباره بعد اعجازی و معنوی شکست دشمنان در طبس فرمودند:
"مگر جریان طبس مثل جریان جنگ احزاب معجزه نبود؟ اگر خدای ناكرده كسی بگوید اینها تصادف است پس ـ معاذ الله ـ درباره جنگ احزاب هم باید بگوید تصادف است، منتها اینها عنایت الهی بود و معجزه قرآن و عترت. در این انقلاب معجزات فراوان بود، با یك مشت شن مسئله طبس حل شد، نه امام خبر داشت نه مسئولان میدانستند نه مسئولین درجه سوم و چهارم اطلاعی داشتند، در حالیکه همه در منزل خوابیده بودند شنهای صحرای طبس كه مأموران الهی بودند مسئله را حل كردند!﴿وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّماوَاتِ والأرْضِ﴾مگر این شنها فرق میكند با آن شن؟! مگر شن حجاز بنده خداست و شن طبس بنده خدا نیست؟! ﴿وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّماوَاتِ والأرْضِ﴾ ﴿وَمَا یعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلاّ هُوَ﴾
اگر این راه را ادامه بدهیم همان خدا با همان قدرت، این کشو را حفظ میكند و این را ما آزمودیم، اینها را میگویند «آیات بینه». بعضی از معجزات است كه یك مقدار مستور است، اما شما میبینید وقتی كه ذات اقدس الهی از مكه و آیات مكه یاد میكند میگوید: ﴿فِیهِ آیاتٌ بَینَاتٌ﴾ نمونه دیگر در جریان حضرت موسی و آن دریاشكافی كه یك چیز بین الرشد و دیدنی است میفرماید: ما به موسی ﴿آیاتٍ بَینَاتٍ﴾دادیم؛ این «بینات» را همه جا نمیگوید. این انقلاب آیات بین كم نداشت"
موسی سلیمانی