حال خوب و روحیه مهماننوازی مردم سیستان وبلوچستان باید به اطلاع مسافران نوروزی برسد
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علی اصغر شالبافیان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و معاونان وی، مدیران کل و اعضای ستادی در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خدمات، مصادیق و مهمترین اقداماتی که در ایام نوروز به هموطنان ایران ارائه میشود موضوع امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است که با تلاش و همت همه اعضای عضو ستاد صورت میگیرد و جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: این خدمترسانی بی منت به مردم که به صورت شبانهروزی و بی وقفه در ایام نوروز ارائه میشود مصداق بارز جهاد است که بعضاً نیز ملموس نبوده و کمتر رسانهای شده است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کشور ادامه داد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان مواردی از قبیل تامین سوخت، اسکان اضطراری و تهیه مایحتاج مسافران و گردشگران نوروزی با چالش مواجه بود که با همدلی همه نهادها رفع شد و امیدواریم امسال با برنامهریزیهایی که انجام شده شاهد بروز مشکلی نباشیم.
به گفته وی؛ سیلی که در جنوب سیستان و بلوچستان رخ داد متاثر کننده بود اما با همت مسوولان جهادی این استان مدیریت شد و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد اما لازم است تا این استان را همین گونه که است به مردم معرفی کرد.
شالبافیان تاکید کرد: سیستان و بلوچستان امروز یعنی استانی که مردمان مهماننواز و خونگرمش با تمام توان و امکانات خود را مهیای میزبانی بی نظیر کردهاند و جای دارد تا رسانه ملی و رسانهها به صورت هماهنگ این همت و اراده وصف نشدنی و شوق میزبانی و مهماننوازی را به سمع و نظر همه مسافران برسانند.
وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان مملو از جاذبه ها، طبیعت بکر و آثار ارزشمند طبیعی و تاریخی متعدد با مردمانی مهماننواز است که این حال خوب و روحیه آنها باید به همه گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود و این ظرفیتها به صورت گسترده بازنشر شود.