۰۴ / تير / ۱۴۰۵ - 25 June 2026
20:22
کد خبر : 9485144
۰۸:۴۵

۱۴۰۱/۱۱/۰۳

برگزاری کارگاه یکروزه توانمند سازی مدیران کانون‌های بسیج جامعه پزشکی فارس

کارگاه یکروزه توانمند سازی مدیران کانون‌های بسیج جامعه پزشکی فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، کارگاه یکروزه توانمند سازی مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی فارس همراه با ارایه شیوه نامه و درس نامه مرکز مردمی نفس با حضور هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی در سالن همایش مجتمع ولایت برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسین صمصام، ضمن عرض خیرمقدم به مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: هدف از برگزاری نشست های هم اندیشی بصورت فصلی دستیابی به نقطه نظرات همکاران در خصوص ارتقای وضعیت موجود و بهره مندی از تجارب یکدیگر جهت گسترش فعالیت های جهادی در کلیه عرصه ها بویژه عرصه سلامت و ارایه خدمات با کیفیت و ایمن به مردم در سراسر استان است.
 مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، حضور هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این همایش را نقطه عطفی در راستای رسیدن به اهداف متعالی تر و وحدت روحیه در خصوص اجرای هرگونه فعالیت جهادی عنوان نمود و افزود: بی شک مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی، نقطه نظرات جامع و سازنده ای را در این نشست به اشتراک خواهند گذاشت و در صورت داشتن هرگونه موانع در راستای دستیابی به اهدافشان از رهنمودها و راهکارهای ارایه شده توسط اعضای هیات رئیسه بهره مند خواهند شد.
وی گفت: تاسیس مرکز نفس از جمله اقداماتی بود که با مشارکت مسوولان و دست اندرکاران مرتبط با موضوع در سطوح مختلف استان فارس به وقوع پیوست و امیدواریم با اجرایی شدن شیوه نامه و درس نامه این مرکز، بتوانیم راهبردهای لازم برای جلوگیری از سقط فرزندان سالم توسط والدین را فرهنگ سازی نماییم.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، پنج راهبرد اجرایی مرکز مردمی نفس را شامل: ۱. انصراف افراد متقاضی و وداوطلب سقط فرزند بصورت اقناعی و عدم پیگیری قضایی برخورد با متخلفین به عنوان پاک کردن صورت مسئله ۲. انحصار اقدامات فعالانه در حوزه فرهنگ سازی، آموزش و ترویج گفتمان جمعیتی ۳. انحصار خدمات حمایتی ۴. استفاده از ظرفیت های ارایه خدمات به صورت نیابتی و ۵. صیانت از مرکز مردمی نفس، عنوان نمود و از مدیران کانون های بسیج خواست تا با تمام ظرفیت و امکانات در راستای به ثمر رساندن نتایج پیش بینی شده گام های مفید و موثر را با توکل بر خداوند متعال، بردارند.
دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این همایش ضمن سپاسگزاری از دست اندرکاران برپایی این نشست و همچنین حضور مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی استان، ایجاد امید و شادابی در بین ارایه دهندگان خدمات، امری ضروری است و بی شک کلیه همکاران در راه ارایه خدمات متعهدانه همراه با تخصص و تجارب، بی وقفه در تلاش اند.
حسینی، توقف نیازمندی کشور به حضور متخصصین خارجی و عدم نیاز به اعزام بیماران به خارج از کشور را یکی از مهمترین نتایج تفکر انقلابی دانست و گفت: ضرورت برنامه ریزی عدم نیاز به هر یک متخصصان شاغل در دیگر کشورها بویژه در حوزه سلامت و برعکس، ضرورت تفکر و برنامه ریزی بهره مندی از سرمایه های انسانی ملی توانسته است موجبات استقلال کشور در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی گشته و راه را برای هرگونه تهدید از سوی دشمنان این انقلاب مانند تحریم را از بین ببرد.
دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی همایش گفت: تاسیس مرکز مردمی نفس، اقدام شایسته ای بود که با مشارکت سازمان بسیج جامعه پزشکی به مرحله اجرا درآمد. این طرح جدید بی شک نیاز به زیرساخت هایی داشته و خواهد داشت که امیدواریم با همکاری و مساعدت همکاران در جهت ایجاد و توسعه آن بتوانیم موفق بوده و موجب کاهش هرگونه سقط جنین های سالم در سطح استان و حتی کشور باشیم.
معاون درمان دانشگاه در ادامه سخنان خود افزود: اجرای طرح مردمی نفس به زودی به بیمارستان های خصوصی هم سرایت خواهد کرد و از تعهد و تجارب اساتید و کارکنان این بخش هم در راستای فرهنگ سازی و اجرای موفقیت آمیز این طرح بهره خواهیم برد.
دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل معاون توسعه مدیریت و منابع ضمن تجلیل از مقام شهیدان بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این نشست در جمع مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی فارس گفت: استان فارس از جمله استانهایی است که در حوزه های متفاوت بویژه در عرصه پزشکی گام های بسیار موفقی را برداشته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع، ارایه هرگونه خدمات جهادی را حق مردم و نظام دانسته و پس از ارایه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در یک نگاه افزود: یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده مدیران کانون ها و سایر جهادگران عرصه سلامت می باشد آن است که نیروهای متعهد، متخصص و مجرب را که دغدغه ی ارایه خدمات جهادگرانه و دلسوزانه دارند را شناسایی و معرفی نمایند.
انتهای پیام/

گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید