به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجتبی عراقلویی در جمع فرهنگیان بسیجی عضو تیم های پیشرفت مدارس ضمن قدردانی از فعالیت این تیم ها با تاکید بر مطالعه و اشرافیت معلمان بر سند تحول بنیادین، یادآور شد: تیم های پیشرفت با شناسایی آسیب های موجود در راه آموزش و تربیت دانش آموزان و ارائه راه حل های سازنده می توانند کمک بزرگی به رفع خلاهای نظام آموزشی کنند.
وی به برنامه ریزی های دشمن برای به انحراف کشاندن اقشار جوان و نوجوان جامعه با بهرهگیری از رسانه ها اشاره و بیان کرد: در حوادث اخیر متاسفانه شاهد چگونگی تاثیر جنگ نرم دشمن در فریفتن برخی از جوانان کشور بودیم و مقابله با این تهدیدات ایجاب می کند که تیم های پیشرفت مدارس با استفاده از خلاقیت و ابتکار معلمان و دانش آموزان در عرصه های مختلف، واکنش متناسبی نشان داده و نقش آفرینی نمایند.
عراقلویی استفاده از ظرفیت مساجد در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی را یکی دیگر از رویکردهای تیم های پیشرفت دانست و از تمامی فرهنگیان علاقه مند به فعالیت های جهادی در مدارس مناطق محروم خواست تا با گروه های جهادی بسیج در منطقه همکاری نمایند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش میانه نیز در این همایش، مهمترین رسالت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تربیت دانش آموز تمام ساحتی، عنوان کرد و گفت: امروز در کنار مسائل آموزشی و پرورشی، مشارکت اجتماعی دانش آموزان باید در اولویت برنامه های مدارس قرارگیرد.
فتاحی با تاکید بر دانش آموز محور کردن برنامه های صبحگاهی، اقامه نمازهای جماعت و سایر برنامه های فرهنگی مدارس، اظهار داشت: از نگاه سند راهبردی آموزش و پرورش، تمامی ارکان سیستم آموزشی نقشی تاثیرگذار بر تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی دارند .
همایش هیات اندیشه ورزی بسیج فرهنگیان میانه با حضور مسئولینی از سپاه و آموزش و پرورش و با هدف روشنگری و بصیرت افزایی اعضای تیم های پیشرفت مدارس برگزار شد.
اهدای احکام تیم های پیشرفت مدارس و تقدیر از فعالین گروه های جهاد آموزشی بسیج فرهنگیان که در طول تابستان، خدمات آموزشی به دانش آموزان ارائه داده بودند پایان بخش این همایش بود.