به گزارش خبرگزاری بسیج، کیومرث سرمدی واله در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولین استانی در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: در نظام آموزش و پرورش با همه زحماتی که کارشناسان و علمای فن کشیدهاند، تأکید و تمرکز بر آموزشهای ضروری به نحو احسن شکل نگرفته است.
وی افزود: تأکید بر حذف مطالب زائد و آنچه را که جنبه عملیاتی در زندگی دانشآموز ندارد به عینه دیدیم و آموزش مهارتهای زندگی به نحو شایسته در دستور کار مؤلفین و برنامهریزان نیست و معتقد هستیم دانشآموزانی که فارغ التحصیل میشوند باید مهارت حل مسائل و مشکلات را داشته باشند که این امر دغدغه رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام است.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه دو جانبه به طرح سند تحول بنیادین گفت: اگر شکل اجرا همانند دولت قبل باشد مشکلات ما بیشتر خواهد شد و اگر اجرای این سند به صورت کاریکاتوری و جزیرهای باشد مشکلی حل نخواهد شد.
وی گفت: امروز برادرانه و به عنوان خادم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم برای اجرای رتبهبندی معلمین بدون ایجاد قید و شروط زائد وارد شود، چرا که آنچه امروز معلمین ما مطالبه دارند نه فراتر از توان دولت است نه بیشتر از قانون مطالبه دارند.
سرمدی واله با بیان اینکه در بحث مدارس استان اقدامات خوبی انجام گرفته و استان همدان در حوزه آموزش و پرورش مشکلات مختلفی دارد، ابراز داشت: مشکلات استان در زمینه کمبود نیروی انسانی و کمبود نیروی کیفی در آموزش و پرورش است.
وی در خصوص طرحها و پروژههای نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات مدارس سطح روستاها و شهرها و حتی مراکز استان کهنه و فرسوده است که امروز شایسته ما نیست و امیدواریم که روزی مدارس ما زیباتر از بانکها، مراکز خرید و رفاهی ما باشد و این امر نیاز به بازنگری در امکانات و تجهیزات مدارس در سطح استان دارد که با حضور وزیر آموزش و پرورش شاهد پیشرفت محسوس در این امر مهم باشیم.
انتهای پیام/