ملت ایران در هر شرایطی به فکر و راه امام خمینی نیاز دارند

هامون- امام جمعه شهر علی اکبر گفت: تجلیل از حضرت امام و یادآوری حماسه قیام ۱۵ خرداد ۴۲ به معنی تجلیل از گذشته نیست بلکه به معنی پافشاری بر راهی است که امام با انقلاب خود برای آیندگان باقی گذاشته است.
کد خبر: ۹۳۴۸۰۵۱
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرنگار بسیج از هامون، حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی در سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) در جمع نمازگزاران شهر علی اکبر گفت: تجلیل از امام خمینی، و قیام ۱۵ خرداد فقط به عنوان یک قدردانى و تجلیل از گذشته نیست، بلکه به معناى اصرار و پافشارى بر آن خط و راهى است که امام با انقلاب  با قیام خود، با سیره خود، با درسهاى خود، با وصیتنامه خود، براى ملت ایران و همه مسلمانان عالم باقى گذاشت.

امام جمعه شهر علی اکبر اظهار داشت: امام(ره) به عنوان یک الگو، به عنوان یک معلم، به عنوان یک رهبر، در ذهن ما و در واقعیت جامعه ما حضور دارد، جسم او نیست، اما فکر او هست، راه او هست، درس او هست، و این درس، همان چیزى است که ملت ایران و همه مسلمانان عالم به آن احتیاج دارند، دیروز هم احتیاج داشتند، امروز هم احتیاج دارند.

این مسئول با اشاره اهمیت انتخابات در نظام اسلامی گفت:: مسأله‌ی مهم درباره‌ی انتخابات، حضور حدّاکثری است. هرچه جمعیت بیشتر در انتخابات شرکت کند، استحکام نظام و اعتبار کشور بالاتر خواهد رفت؛ هرچه بیشتر مردم شرکت کنند، اعتبار نظام بالا خواهد رفت. چون نظام، نظام مردمی است و واقعا متّکی به عواطف مردم و احساسات مردم و انتخاب مردم و خواست مردم است.

وی تاکید کرد: «انتخابات» در نظام اسلامی یکی از اصلی‌ترین بستر‌های نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور است.

سرگزی افزود: دخالت جناح بندی‌ها وانگیزه‌های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در این وظیفه‌ی مهم شرکت در انتخابات، زهر مهلکی است که شورا‌ها را از کار می‌اندازد دولت‌ها را از کار می‌اندازد و آن‌ها را کم سود و گاه، زیانبخش می‌سازد.

امام جمعه شهر علی اکبر با اشاره به شهادت حضرت امام صادق (ع) گفت:اصلی اساسی در سیره سیاسی امام صادق (ع) منع رجوع به طاغوت و مرزبندی با طاغوت؛ است. منع رجوع به طاغوت از دستورات مهم قرآنی و روایایی ما است. قرآن بندگی خداوند و اجتناب از طاغوت را هدف بعثت انبیا معرفی میکند (.. أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ (نحل:۳۶) و اجتناب از طاغوت را مقدمه عبودیت و بندگی دانسته است. تا انسان کفر به طاغوت پیدا نکند، ایمان بالله پیدا نخواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: بعضی خیال میکنند که امام صادق به سیاست کاری نداشت، علیه دستگاه فعالیتی نمی‌کرد، در صدد ایجاد حکومت الهی و علوی نبود، این خطاست. امام صادق علیه الصلاة والسلام، ماهیت مبارزه اش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود.

از اصول اساسی در سیره سیاسی امام صادق علیه السلام کفر و مرزبندی شفاف با جریان طاغوت است، و می‌بینیم با اینکه برای سرنگونی امویان بسیار تلاش دارد، اما لحظه‌ای به طاغوت عباسیان رکون و تمایل نداشت.

وی در پایان افزود: در روایتی حضرت امام صادق علیه السلام تصریح کردند اساسا دینداری ذیل ولایت طاغوت، دینداری حقیقی نیست. تمایل به طاغوت و عدم کفر به آن یکی از بارزترین نشانه‌های منافقین است.

ویدر پایان اضهار داشت: تعبیر پرتکرار «کما ملئت جورا و ظلما» که در روایات آمده به معنای این است که طاغوت و طاغوت صفتان ولایت و حاکمیت خود را به همه زندگی مردم می‌کشانند و امروز جبهه استکبار و طاغوت با صدای بلند می‌گوید قانون خدا که همان فقه جعفری است، نباید در زندگی اجتماعی دخالت کند و آموزه‌های امام صادق علیه السلام- که ریشه و سرچشمه حیات طیبه انسانی است- نباید در زندگی مردم حضور داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار