دشمن با ارائه سند ۲۰۳۰ به دنبال تربیت نیرو برای خود است
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در افتتاح یکی پروژههای آموزشی شهر همدان، با بیان اینکه نسل امروز زمینهسازان تمدن اسلامی در راستای بیانیه گام دوم هستند، اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات موجود، پایه و اساس تربیت مسئله آموزش و پرورش است.
وی در کنار مسائل علمی بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی، اعتقادی در مدارس تاکید کرد و گفت: در عرصه تعلیم و تربیت و مسئله کودکان و نوجوانان نیازمند ورود جدی و فعالیت به صورت بنیادی توسط آموزش و پرورش هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار تعمیم این نوع نگاه به تمامی مدارس شد و گفت: مدارس باید دارای فضایی باشند که خانوادهها احساس کنند آنچنان که باید، فرزندانشان تربیت میشوند.
وی با بیان اینکه ایجاد عدالت آموزشی در بین تمامی دانشآموزان باید ایجاد شود، مطرح کرد: یکی از مصادیق عدالت آموزشی، دسترسی همه خانوادهها و دانش آموزان به بحث فضای مجازی و برنامه شاد است.
شعبانی با اشاره به اینکه نباید دانش آموزی از تحصیل محروم شود، عنوان کرد: شرایط باید به گونهای فراهم باشد که نباید هیچ کس بنا به هر دلیلی، در هر گوشهای از کشور از تعلیم و تربیت جا بماند.
وی تصریح کرد: اکثر خانوادهها به مسائل اعتقادی و آموزش آن به فرزندان خود توجه دارند، بنابراین نباید خانوادهای احساس کند که فرزندش در مدرسه بی پناه است.
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دشمن عرصه تهاجمی خود را برای مدیریت افکار به سطح مدارس آورده است، عنوان کرد: امروز مدیریت افراد در حوزه مدیریت افکار صورت میگیرد و لذا آموزش و پرورش در میدان جنگی است که دشمن به دنبال رسیدن به اهداف خود، در آن است.
وی با بیان اینکه از نظر جامعه شناسی، جامعه امروز جامعه بازی است، گفت: نباید فراموش کنیم که آموزش و پرورش دارای رقبای فراوانی در بحث تربیت و پرورش است.
شعبانی ادامه داد: به طور مثال دشمن اصرار دارد تا سند ۲۰۳۰ در مدارس ما اجرا شود، و این بدان معنا است که دشمن در حال برنامه ریزی برای آموزش و پروش با نوشتن این سند است.
وی با بیان اینکه دشمن با ارائه این سند به دنبال تربیت نیرو برای خود است، مطرح کرد: غفلت از این موضوع آسیب فراوانی را برای جامعه و نسل آینده به همراه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، عنوان کرد: ایجاد دانشگاه امام صادق(ع) و آن کار تربیتی عظیم نتیجه فعالیتها و اقدامات زیر بنایی امام سجاد(ع) است.
وی افزود: بعد از شهادت امام حسین(ع) تنها 5 نفر قائل به امامت امام سجاد(ع) بودند، اما حضرت با کارهای زیر بنایی که در آن شرایط خفقان انجام دادند، این افراد را به 150 نفر رساندند و پس از آن بود که دانشگاه عظیم امام صادق(ع) و مکتب جعفری پایهگذاری شد.
شعبانی با بیان اینکه اهداف و عملکرد حضرت همان بحث آموزش و پرورش بود، گفت: نیاز امروز جامعه ما استفاده از تجربیات موفق دیگران و وارد شدن در میدان عمل برای انجام کارهای مورد نیاز است.
انتهای پیام/