به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد،سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست خبری با رسانه ها ، این استان را یکی از فقیرترین استانها در حوزه ترافیک خواند و گفت: متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مرکز استان در حوزه ترافیک مشکلات زیادی دارد و ما در بیشتر جاها با فقر تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط کشی معابر و... داریم.
وی بیان کرد: خیلی از تقاطع ها در استان کهگیلویه و بویراحمد چراغ قرمز ندارند و چراغ زرد در چهار راهها نداریم که این اشتباه است.
سرهنگ خوشوقت ابراز داشت: حتماً باید سه ثانیه بعد از چراغ سبز،به منظور تخلیه تقاطعها از خودروها چراغ زرد وجود داشته باشیم ، اما میبینیم که از چراغ سبز یک مرتبه به چراغ قرمز میرویم. در بعضی از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد چراغ سبز چشمک زن مشاهده می شود که در هیچ جای دنیا وجود ندارد و این یک معضل است.
سرهنگ خوشوقت تصریح کرد: به طور کلی سیکل و شکل چراغ قرمزهای ما مشکل دارند و این چراغ قرمزها قدیمی هستند، و باید مهندسینی که تبحر دارند این چراغ قرمزها را نصب کنند که در استان ما یک برق کار ساده این کار را انجام میدهد.
وی افزود: برق کار ساده نمیتواند، چراغها باید سه زمانه باشند و در همه جای دنیا اینگونه است. چراغهای راهنما باید هوشمند باشند.
وی گفت: شهرداری یاسوج در باره محل چراغها با ما مشاوره میگیرند، اما برای زمان بندی با ما هماهنگ نمی کنندو چراغها به روز و مدرن نیست، نیز به گروه متخصص برای نصب این چراغها هستیم و این چراغها مورد تأیید ما نیست.
سرهنگ خوشوقت به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با همکاری دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: تا پایان تابستان این طرح اجرا میشود و با خودروهای که تخلفاتی از قبیل سرعتهای غیرمجاز، حرکات خطرناک، دستی کشیدن و... دارند، برخورد قانونی میشود. و در این مدت اجرای طرح 145 خودرو به دلیل این تخلفات متوقف شدند.
وی عمدهترین تخلفات این خودروها را دستی کشیدن و سرعتهای غیرمجاز عنوان کرد و گفت: این خودروها عامل بی نظمی و سلب آسایش از مردم بودند.
خوشوقت گفت: برای این تعداد خودرو پرونده تشکیل دادیم و به مراجع قانونی معرفی شدند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در راستای همین طرح 14 موتور سیکلت متخلف و 20 خودروی فاقد پلاک متوقف شدند.
سرهنگ خوشوقت نگاه مسئولان به ترافیک را دغدغه مند و مسئولیت پذیر نداست و گفت: همه امکانات، مراکز درمانی و خدماتی، کلینیکها، مطبها در یک خیابان و نقطه هستند. ما مصوب کردیم که بیمارستان شهید بهشتی یاسوج جابجا شود. اما چرا این مصوبه اجرا نشده است، نمیدانیم.
وی سه اصل ترافیک را مهندسی ترافیک، اجرای مقررات و دانست و گفت: سالانه تعداد زیادی خودرو به خودروهای استان اضافه میشود. 4 هزار خودرو امسال به تعداد خودروهای استان اضافه شد که نو پلاک هستند.
وی افزود: با وجود این حجم خودرو، اما نه خیابانها و نه معابر ما تعریض نمیشوند و نبود پارکینگ عمومی بر معضل ترافیک افزوده است. وقتی پارکینگ عمومی و زیرساختهای ترافیکی نباشد، توقف خودروها به شکل دوبله و گاهاً سوبله وجود دارد. و وقتی پارک عمومی و زیرساختهای مناسب نباشد که مردم استفاده کنند، قاعدتاً خودروها هم توقف میکنند و پلیس که نمیتواند همه خودروها را اعمال قانون کند چرا که ما هم امکانات و نیروهای لازم را نداریم.
وی به موضوع ترافیک در خیابان فردوسی (چهارراه سینمای قدیم تا هجرتها) اشاره کرد و گفت: در این محدوده ترافیک زیادی داریم، متأسفانه نبود علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی معابر و مشخص نبودن جایگاه عابرین پیاده به ترافیک این منطقه افزوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم استفاده مردم از حمل و نقل عمومی نیز بر مشکلات ترافیک افزوده است، مردم از حمل و نقل عمومی استقبال نمیکند و عصرها میبینیم که اکثر خودروهای شخصی با تک سرنشین عبور و مرور میکنند.
وی به این نکته هم اشاره کرد که ما ناوگان عمومی خوبی نداریم، و گفت: تعدادی اتوبوس داریم که آن هم در اختیار دانشگاهها است، میدان شهدای نیروی انتظامی بیشترین حجم مسافران را دارد که عامل ترافیک هفت تیر تا این میدان هستند و از طرفی ناوگان عمومی خوبی هم نداریم.
وی گفت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حمل و نقل عمومی آن باید قویتر باشد. اما متأسفانه ما تنها مرکز استان هستیم که حتی خط ویژه نداریم، تعریض و خط کشی معابر انجام نمیگیرد. خط ویژه اتوبوس نداریم.
وی تاکید کرد: یکی از فقیرترین مراکز استانها به لحاظ ترافیکی یاسوج است، تابلو کافی نداریم و خط کشی معابر نداریم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد به وعده چندین ساله مسئولان در خصوص اجرای پروژه پایش تصویری گریزی زد و گفت: سالها است که مسئولان ترافیک شهر یاسوج و استان میخواهند، که مرکز پایش تصویری معابر و خیابانها را د ر مرکز استان راه اندازی کنند، اما هیچ خبری از آن نیست، من نمیدانم دلیل این همه اهمال کاری چیست. مسئولین باید در این باره پاسخگو باشند.
سرهنگ خوشوقت گفت: آینده شهر یاسوج به لحاظ ترافیکی به دلیل این همه حجم مهاجر پذیری، گردشگر پذیری و مسافر نگران کننده است و باید تدبیری اندیشیده شود.
وی به کاهش 40 درصدی تصادفات در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این موفقیت به دلیل مشارکت مردم و تلاش همه جانبه همکاران ما بوده است.
انتهای پیام/