۰۳ / تير / ۱۴۰۵ - 24 June 2026
20:47
کد خبر : 9766691
۲۳:۵۶

۱۴۰۵/۰۳/۲۹
امام جمعه فریمان:

امروز وضعیت حجاب در خیابان‌ها اسفناک است

امام جمعه فریمان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: قانون درباره عدم رعایت حجاب، جرم‌ انگاری کرده و اجرای آن وظیفه همه دستگاه‌ ها ست.

امروز وضعیت بی‌حجابی و برهنگی در خیابان‌ها اسفناک است

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از فریمان، حجت‌الاسلام سید مهدی معلمی، امام جمعه فریمان، در خطبه اول نماز ضمن توصیه به تقوای الهی، اظهار: مهم‌ترین مصداق تقوا، اقتصاد مقاومتی و یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی «پیوند علم و فناوری بومی با تولید» است.

وی تأکید کرد: دانش وارداتی کشور را به توسعه نمی‌رساند، چون با فناوری ناقص، شما را رقیب خود نمی‌کنند.

امام جمعه فریمان در ادامه افزود: فناوری موشکی و تولید نژاد ایرانی مرغ مادر و بومی از نمونه های موفق تکیه بر دانش بومی و توان جوانان ایرانی است که تحریم دشمنان را خنثی کرد و نام ایران اسلامی را در بین چند کشور برتر جهان قرار داد.

وی تأکید کرد: برای حمایت از این شرکت های بومی باید شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت نماییم و در خریدهای روزانه، محصولات داخلی اولویت خرید پیدا کنند.

معلمی در خطبه دوم، ایام محرم را تسلیت گفت و تأکید کرد: محرم به ما می‌آموزد در برابر ظلم سکوت نکنیم و ملت ایران، نشان دادند که ملت امام حسین(ع) و پرورش یافته مکتب عاشورا هستند.

وی افزود: ایام دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده، لذا شایسته است به واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیش از پیش بپردازیم.

معلمی گفت: این واجب بر پایه دو سطح تذکر مردمی و مطالبه از مسئولان استوار است.

امام جمعه فریمان تصریح کرد: از ول انگاری بیش از حد و وضعیت نامناسب بی حجابی در جامعه انتقاد داریم، امروز وضعیت بی‌حجابی و برهنگی در خیابان‌ها اسفناک است.

وی گفت: همه را به رعایت حجاب اسلامی توصیه می کنیم، قانون درباره عدم رعایت حجاب جرم‌ انگاری کرده و اجرای آن وظیفه همه دستگاه‌ هاست.

خطیب جمعه فریمان افزود: در این ایام شاهد امضای تفاهم با آمریکا بودیم، اما به دستگاه های متولی هشدارمی دهیم مردم از تجربه تلخ برجام و عدم پایبندی آمریکا به اجرای بندهای تفاهم نامه اخیر، نگرانند. 

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص این تفاهم نامه، به خطای محاسباتی مسئولان هشدار دادند و فرمودند: بنده علی‌الاصول موافق نبودم، رئیس‌جمهور عواقب را به عهده گرفته است.

وی در پایان گفت: مبارزه ما با دشمن، دائمی و خستگی ناپذیراست، ملت در این برهه حساس بیدار است و خون شهدا را فراموش نخواهد کرد.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید