
حجتالاسلام محمود یعقوبی در گفتگو با بسیج با اشاره به سفارش امیرالمؤمنین علیهالسلام در نهجالبلاغه به مالک اشتر، اظهار کرد:قضات باید از خستگی دور باشند و با صبر و بردباری به مردم پاسخ دهند.
رئیس شعبه ۱۴ دادگاه تجدید نظر استان گیلان با بیان اینکه امام حسین( ع) خدمت به مردم را بالاترین عبادت دانسته است ، افزود:هیچ عبادتی بالاتر از خدمت برای مردم نیست و این خدمت نعمتی الهی و فرصتی بزرگ است.
وی وظیفه و کار قانونی قضات را فصلالخطاب دانست و گفت: قضات باید تنها برای احیای حق قضاوت کنند. پروندهها در دادگستری مانند بیمار هستند و باید با دقت بررسی شوند.
حجتالاسلام یعقوبی از ضرورت افزایش سواد حقوقی گفت و تصریح کرد:به قدر توان لازم است مردم نسبت به حقوقشان آگاه شوند و ارشاد و راهنمایی صورت گیرد.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی،اظهار کرد:هرچه مسائل و معضلات اجتماعی بیشتر شود بار دستگاه قضایی سنگینتر میشود و جرایم افزایش مییابد.
رئیس شعبه ۱۴ دادگاه تجدید نظر استان گیلان با بیان اینکه وقتی جوان شاغل باشد دنبال اعتیاد و سرقت نمیرود، گفت:یکی از مهمترین معضلات اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج و کاهش جمعیت است که دستگاههای اجرایی باید پیگیر باشند.
وی آموزش و پرورش را دو بال برای پرواز دانشآموزان دانست و گفت: در اکثر کشورها سرمایهگذاری جدی در این بخش انجام میشود زیرا اینها فرزندان آیندهاند.
حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد:دشمن امروز با جنگ نرم در تلاش است فرهنگ مردم را تصاحب کند چرا که بمباران تبلیغاتی خطرناکتر از بمباران فیزیکی است.
وی با اشاره به وضعیت پروندهها در گیلان گفت: در سال ۱۳۸۰ ده شعبه تجدید نظر وجود داشت و اکنون ۲۹ شعبه فعال است و تعداد پروندهها دو برابر شده است.
رئیس شعبه ۱۴ دادگاه تجدید نظر استان گیلان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در امور کشور،افزود: حضرت آقا ذخیره الهی است و حکومت ایشان انشاءالله به حکومت مهدی متصل خواهد شد.
وی با بیان اینکه دشمن درصدد است محبوبیت رهبر را خدشهدار کند،گفت: در جنگ اخیر مدیریت فوقالعاده ایشان را دیدیم و مردم نیز قدردان بودند. بنابراین باید توجه به تأکیدات ایشان داشته باشیم.
حجتالاسلام یعقوبی با بیان اینکه در دستگاههای اجرایی ضعفهایی وجود دارد، اما مختص ایران نیست ،افزود: نباید به دنبال ضعفها باشیم، این مختص ایران نیست، بلکه باید کمک کنیم همه با هم به دولت و ملت و نباید ناامید شویم.
مسیر حرفهای و ارتباط با مردم
رئیس شعبه ۱۴ دادگاه تجدید نظر استان گیلان با اشاره به سوابق خود گفت: از سال ۱۳۷۶ به عنوان قاضی در قوچان منصوب شدم و پس از آن در رشت، رودبار، تهران و دوباره گیلان مسئولیتهای مختلف قضایی داشتم و اکنون رئیس شعبه ۱۴ دادگاه تجدید نظر استان گیلان هستم.
وی از ضرورت ارتباط بی وسط مردم با مردم گفت و ادامه داد: از زمان اشتغال سعی کردم در دسترس مردم باشم و راهنمایی لازم را در هر مکان و زمان بنمایم
حجتالاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه قضاوت منصب الهی است، گفت: این حقوق برای ارتزاق است و مهمترین تأکید آن است که قضات دچار لغزش نشوند.
وی با بیان اینکه لقمه حرام تبعات بسیاری دارد، افزود: امام حسین علیهالسلام میفرماید شکم از حرام پر شود سخن حق را نمیشنود.
