۰۴ / تير / ۱۴۰۵ - 25 June 2026
12:16
کد خبر : 9711501
۱۴:۴۶

۱۴۰۴/۰۷/۰۱
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

پیروزی ما در جنگ 12 روزه مرهون استفاده درست از علم بود

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به پیروزی در جنگ ۱۲ روزه اخیر، گفت: پیروزی ما در این جنگ، مرهون استفاده درست از علم بود که در نهایت دشمن را به پذیرش آتش‌بس وادار کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، آیین نواختن زنگ سال تحصیلی جدید صبح امروز با حضور «امیر مهردادی، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزش‌ و پرورش»،آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان، سردار مصطفی مثنوی فرمانده سپاه فتح، ایوب رضایی مدیرکل آموزش و پرورش، سروان پاسدارمصطفی گلستانی فر مسئول سازمان بسیج دانش اموزی استان، فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، محمد بهرامی نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل و دانش اموزان و فرهنگیان، در دبیرستان دخترانه «۹ دی» واقع در شهرک امام‌حسین یاسوج برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با اشاره به جایگاه رفیع تعلیم و تربیت، گفت: آنچه انسان‌ها در برابر آن مسئولیت دارند، در نظام خلقت و آفرینش، مسئله «تعلیم و تربیت» است. 

آیت‌الله سید نصیر حسینی با تأکید بر سنگین بودن مسئولیت، تعلیم و تربیت افزود: به همین دلیل، هم مسئولیت آموزگاران و معلمان ارزشمند، خطیر و سنگین است.

امام جمعه یاسوج در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه ایران در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: ایران نخستین کشور جهان در مسائل سیاسی، علمی و بین‌المللی محسوب می‌شود و بنابراین، مسئولیت ما، مسئولیتی جهانی است. 

 وی با بیان اینکه امروز مردم جهان، دانش‌آموزان جهان و معلمان جهان، از سرزمین ما توقعی جهانی دارند ادامه داد: در جنگ ۱۲ روزه اخیر، صف‌آرایی کل دنیای استکبار، استعمار، کفر و نفاق در یک طرف و نظام جمهوری اسلامی در طرف دیگر قرار داشت که این مسئله، نشان‌دهنده قدرتمند بودن کشور ایران است.

امام جمعه یاسوج خطاب به معلمان گفت: شما‌ها باید فراتر از استاندارد‌های کشور‌های عادی، در تدریس و تحصیل تلاش کنید و دانش‌آموزان نیز باید با انضباط دقیق، به موقع درس بخوانند، از بازیگوشی در فضای مجازی دوری کنند و بهترین بهره را از امکانات مدرسه ببرند.

آیت‌الله حسینی با اشاره به نقش بی‌بدیل علم در حفظ قدرت ملی، افزود: امروز ما باید با برافراشتن پرچم علم و دانش، عزت، استقلال و قدرت کشور را حفظ کنیم و دشمن می‌داند که برافراشته بودن پرچم علم در این کشور، به معنای عزت، استقلال، قدرت و هیبت است و افتادن این پرچم، به معنای از دست رفتن عزت و استقلال است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درس‌های تاریخ اضافه کرد: اگر به علم و دانش و دستیابی به سلاح‌های روز مجهز نبودیم، قطعاً شکست می‌خوردیم و کشور عزیزمان تجزیه می‌شد. 

آیت‌الله حسینی ادامه داد: در دوران قاجار، به دلیل عدم بهره‌گیری از انقلاب صنعتی و استفاده از سلاح‌های ابتدایی، دشمنان توانستند قرارداد‌های ننگین ترکمنچای و گلستان را بر ما تحمیل و بخش بزرگی از خاک کشور را جدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در پایان سخنان خود  برای دانش آموزان و معلمان آرزوی موفقیت کرد .


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید