به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، آیین نواختن زنگ سال تحصیلی جدید صبح امروز با حضور «امیر مهردادی، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزش و پرورش»،آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولیفقیه در استان، سردار مصطفی مثنوی فرمانده سپاه فتح، ایوب رضایی مدیرکل آموزش و پرورش، سروان پاسدارمصطفی گلستانی فر مسئول سازمان بسیج دانش اموزی استان، فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، محمد بهرامی نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل و دانش اموزان و فرهنگیان، در دبیرستان دخترانه «۹ دی» واقع در شهرک امامحسین یاسوج برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در این آئین گفت: با تلاش و برنامهریزی چندماهه همکاران فرهنگی، سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ بدون مشکل و با آمادگی کامل آغاز شد.
ایوب رضایی با بیان اینکه امسال حدود ۱۶۰ هزار دانشآموز در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ آموزشگاه تحصیل خود را آغاز کردند، افزود: با نواخته شدن زنگ مهر، مسیر رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان این سرزمین آغاز میشود.
رضایی با اشاره به اجرای طرح طرح مهر اضافه کرد: در حوزههای مختلف از جمله سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی، توزیع و ثبتنام کتب درسی، ساماندهی سرویسها و لباس مدارس، تجهیز و آمادهسازی فضاهای آموزشی، کارگروههای تخصصی تشکیل و اقدامات لازم انجام شد تا دانشآموزان سال تحصیلی را با آرامش و نظم آغاز کنند.
وی خطاب به معلمان ادامه داد: مسئولیت شما خطیر و طاقتفرساست و امروز بیش از هر زمان دیگری باید با الهام از ایثار و همدلی ملت در حوادث اخیر، الگوی فکری و رفتاری برای دانشآموزان باشید.
رضایی همچنین خطاب به دانشآموزان افزود: شما آیندهسازان این مرز و بوم هستید و با تلاش، همدلی، مسئولیتپذیری و درسخواندن میتوانید آیندهای روشن برای کشور رقم بزنید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از اجرای طرح «مهر سبز» همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و اضافه کرد: این طرح با همکاری و همراهی ادارهکل منابع طبیعی و اداره کل حفاظت محیط زیست اجرا میشود.
















