
به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سرهنگ پاسدار علیرضا شاه حسینی ؛ فرمانده سپاه رامیان در نشستی با خبرنگاران این شهرستان به مناسبت هفته خبرنگار گفت: خبرنگاری صرفاً انتقال خبر نیست، بلکه نبض تپنده جامعه است. یک خبرنگار دقیق و متعهد میتواند سرنوشت یک ملت را در بزنگاههای تاریخی تغییر دهد. در دنیای پرشتاب امروز که سیل اطلاعات گاه حق و باطل را در هم میآمیزد، خبرنگار بهمثابه دیدهبان حقیقت عمل میکند؛ کسی که نه تنها روایت میکند، بلکه حقیقت را از میان انبوه روایتهای متناقض استخراج مینماید.
فرمانده سپاه شهرستان رامیان پیرامون رسالت خبرنگاری اظهار داشت: رسالت خبرنگاری، پاسداری از حقیقت و وجدان عمومی است. خبرنگار باید روشنگر باشد و واقعیتها را دقیق و بیکموکاست بیان کند تا از تحریف جلوگیری شود. او نماینده مردم برای مطالبهگری از مسئولان است و در عین حال با ارتقای سواد رسانهای جامعه، قدرت تحلیل درست رویدادها را به مردم میبخشد. همچنین خبرنگار باید همواره منافع ملی را در نظر داشته باشد؛ به امنیت و انسجام کشور بیندیشد و در کنار نقد منصفانه، برای پیشرفت جامعه تلاش کند.
وی با اشاره به جنگ شناختی دشمن افزود: امروزه رسانهها خط مقدم جبهه جنگ نرم هستند. با تحلیلهای علمی و مستند میتوان پاسخهای قانعکننده به شایعات و تحریفها ارائه داد و ذهن مردم را از سردرگمی نجات بخشید. رسانه باید امیدآفرین باشد و تصویر واقعی و روشن از ظرفیتها، پیشرفتها و توانمندیهای کشور ترسیم کند تا روحیه ملی تقویت شود. فراتر از اطلاعرسانی، رسانه وظیفه دارد بصیرت مردم را افزایش دهد تا جامعه در برابر فریبهای رسانهای دشمن مصون بماند. همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی و فکری از طریق تبیین ارزشها و پاسخ به شبهات نسل جوان، بخشی از جهاد فکری اصحاب رسانه است.
سرهنگ شاه حسینی در این دیدار ضمن قدرانی از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: خبرنگار، وجدان بیدار جامعه و سرباز خط مقدم جبهه آگاهی است. او با قلم و میکروفون، با تصویر و تحلیل، آیندهساز امروز است. از خداوند متعال مسئلت داریم که در این راه دشوار و پرمسئولیت، خبرنگاران را در پناه خود محفوظ بدارد و قلمهایشان را همواره در مسیر حق و عدالت به حرکت درآورد.
انتهای پیام/