۰۳ / تير / ۱۴۰۵ - 24 June 2026
23:23
کد خبر : 9701570
۱۴:۴۴

۱۴۰۴/۰۵/۱۱

رفع تنش آبی ۱۰ روستای محروم غرب شعیبیه شوشتر

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای غرب شعیبیه شوشتر با هدف تأمین آب برای ۱۰ روستای محروم، وارد مدار بهره برداری شد.

صابر علیدادی مدیرعامل آبفای خوزستان امروز در مراسم افتتاح فاز نخست پروژه آبرسانی به روستا‌های غرب شعیبیه اظهار کرد: این پروژه توسط آبفا استان و با همکاری قرارگاه جهاد سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و با هدف رفع تنش آبی روستا‌های حاشیه گرگر انجام شده است.  

وی با اشاره به جزئیات پروژه افزود: اجرای ۲۷ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث یک چاه نیمه عمیق در حاشیه رودخانه دزفول، احداث و تجهیز تاسیسات سرچاهی، احداث خط انتقال برق، بازسازی و نوسازی مخازن و تاسیسات موجود از جمله اقدامات انجام‌شده در این فاز بوده که با اعتباری به ارزش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.  

علیدادی با تشکر از حجت‌الاسلام سید محمد سادات‌ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و سردار شاهوار پور فرمانده سپاه خوزستان، بخاطر پیگیری‌های مستمر این پروژه، اظهار کرد: با همت این عزیزان، تاکنون ۱۰ روستا در قالب ۶۰۰ خانوار و با جمعیت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به شبکه آبرسانی متصل شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ روستای یشانسخی، دهول، صحاک عبدالنبی، صحاک یریح، علیمردان، عیله، بنه کاظم زیدان، خماس یک و خماس دو در فاز اول به شبکه آبرسانی متصل شده‌اند تا تمام روستا‌های هدف به آب پایدار دست یابند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تاکید کرد: با اجرای باقی‌مانده طرح، در فاز دوم ۵ روستاو در فاز سوم ۱۹ روستای دیگر از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد تا بحث آبرسانی و تنش آبی در روستا‌های غرب شعبیه به طور کامل برطرف شود.

به گفته وی عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۴۰۱ آغاز شد، اما پروژه به دلیل مشکلات مالی تا سال ۱۴۰۳ متوقف ماند، اما پس از بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و حمایت‌های سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان، روند اجرایی از سر گرفته شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان: پروژه آبرسانی به ۱۰۰ روستا در استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجراست.


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید