امروز جنگ اصلی ما در بستر فضای مجازی است
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین ربیعی در آیین اختتامیه رویداد تولید محتوای فضای مجازی و تقدیر از راویان اردوی راهیان نور مجازی که با حضور مسئولین فضای مجازی و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و منتخبین سومین رویداد سراسری تولید و محتوای دیجیتال بسیج و فعالان راهیان نور مجازی در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، اظهار داشت: امروز جنگ اصلی ما در بستر فضای مجازی است.
وی با بیان اینکه تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ارزش فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است»، کلید واژه طلایی کار ما است، افزود: بدون تردید در فضای مجازی تقابل آشکار جریان حق و باطل را ما شاهد هستیم و جریان تولید و محتوا در این بخش تأثیرگذار و تکمیل کننده خواهد بود.
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه تولید محتوا این نکته طلایی و کلیدی وجود دارد، ادامه داد: در حوزه کاربران فضای مجازی تنها ۱۱ درصد کاربران تولید کننده محتوا هستند و ۸۹ درصد مابقی منتشر میکنند؛ اگر قرار باشد در حوزه فضای مجازی حوزه اثر داشته باشیم چارهای نداریم جز اینکه با قوت، قدرت و خلاقیت و ابتکار وارد این حریم شویم.
وی گفت: فضای مجازی امروز ما زمین طراحی شده دشمن است؛ بخش اعظمی از این فضا هم در اشغال دشمن است بنابراین ورود هوشمندانه و بابرنامه و کار گروهی و تشکیلاتی با استفاده از افراد دارای بنیه و جبههسازی نکات کلیدی است که در فضای مجازی میتواند پیروزی کامل جبهه حق را به همراه داشته باشد.
ربیعی عنوان کرد: امروز فضای مجازی بسیج و کاربران انقلابی بسیجی، پرچمدار جریان انقلاب هستند.
وی با بیان اینکه رویداد تولید و محتوایی که در ۱۴ آبان ماه برگزار شد، نکات قابل تأمل و چندین اثر بسیار فاخر داشت، گفت: در حوزه اپلیکیشن و نرم افزار تلفن همراه ما رتبه اول را کسب کردیم که از این کار رونمایی میشود.
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ابراز داشت: در حوزه تحریمهای فضای مجازی بیش از ۶۰ درصد از آنها از طرف جریان مقابل و جریان دشمن بر ما تحمیل شده است؛ در سایتهای علمی، اقتصادی و بازی مورد فیلتر و تحریم قرار گرفتیم.
وی ادامه داد: کاری که در حوزه تحریم شکن انجام شد این است که سایتهای علمی در اختیار نهادها و افراد طالب علم قرار خواهد گرفت؛ در حوزه پویانمایی کارهایی که تولید شد اثرهای بسیار فاخری همچون اثر شهید چیت سازیان بود که این تیمها شامل ۲۰ تیم تولید محتوا بود که به مدت سه شبانه روز فعالیت کردند.
*اعزام دو تیم پویانمایی و یک تیم اپلیکیشن به تهران
دبیر سومین رویداد تولید محتوای فضای مجازی استان همدان نیز در ادامه اظهار داشت: در رویداد امسال ۲۰ تیم شرکت داشتند، ۱۰ تیم پویانمایی، ۵ تیم بازی و ۵ تیم اپلیکیشن که نرم افزارهای مخصوص تلفن همراه و بازیهای مخصوص تلفن همراه است.
علی فرودوسی افزود: این رویداد قوانین خاص خود را داشت که برخی از تیمها نتوانستند خود را به رویداد برسانند یا نتوانستند آثار خود را برسانند بنابراین نتوانستیم از هیچ تیم بازی در این رویداد استفاده کنیم و فقط یک تیم خودش را به رویداد رساند و طبق قوانین و ضوابط توانست خروجی کار را تحویل داوران دهد.
وی گفت: تیمها هیچ کدام خروجی نداشتند و با رایزنیها توانستیم دو تیم پویانمایی را افزایش دهیم که این دو تیم به همراه یک تیم اپلیکیشن به تهران عازم میشوند.
انتهای پیام/