
به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, بزرگترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور در شهر یاسوج پس از سالها در سایه بی توجه مسئولان مربوطه بدون توسعه و پیشرفت باقی مانده است، این پروژه که قرار بود به نوعی پاسخگوی نیازهای فرهنگی و هنری شهر یاسوج، استان و حتی کشور باشد امروز تنها اسکلت فلزی آن به عنوان نماد فرهنگی خودنمایی می کند.
علی رغم همه تاکیدات این پروژه از آن زمان تا کنون به دلیل تامین نشدن اعتبار روی زمین مانده و دچار وقفهای 12 ساله شده است، مجموع همین شرایط هم بود که مسئولان وقت را مجاب کرد تا دست به دامان بخش خصوصی شوند و از ظرفیت این بخش برای تکمیل وافتتاح این پروژه ملی بهره بگیرند، موضوعی که بنظر میرسد هنوز و طی این سالها از وعده فراتر نرفته ومدیران استانی نتوانسته اند در این راه توفیق چندانی کسب کنند.
براساس این گزارش ساخت تالار مرکزی یاسوج، امکان برگزاری گردهماییهای اجتماعی و همایشهای علمی استان را فراهم کرده و میتواند به یک مرکز تبادلات فرهنگی و اجتماعی در سطح استان و کشور تبدیل شود.
این طرح سالها است که نیمه تمام مانده و مسئولان بهترین راهکار برای تعیین تکلیف آن را واگذاری به بخش خصوصی اعلام کردند.
در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه طرح ملی مجتمع فرهنگی هنری یاسوج در سال ۸۳ تعریف و در سال ۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد گفت: این طرح با زیربنایی بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع در ورودی شهر یاسوج قرار گرفته است.
رضا دهبانی پور افزود: این طرح با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و در سه مرحله پیش بینی شده که از این میزان دو مرحلۀ آن در اولویت کار قرار گرفته است.
وی گفت: از دیگر موانع موجود بحث تخصیص اعتبارات است که میزان اعتبار در نظر گرفته شده درهمان مقطع زمانی تخصیص نمییابد، بنابراین در برخورد با چنین طرح های بزرگی سیاست دولت واگذاری به بخش خصوصی است.
در شرایط حاضر میتوان گفت هیچ کدام از اظهارات مسئولان مبنی بر پیشرفت کار و ادامه روند ساخت تالار فرهنگی یاسوج یا همان بزرگترین مجتع فرهنگی جنوب کشور عملیات آن نه تنها به اتمام نرسیده است، بلکه به همان وضعیت سابق یعنی اسکلت فلزی باقی مانده است.
انتهای پیام/