زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی
خبرگزاری بسیج، پیرامون اظهارات اخیر رئیس جمهور درخصوص عدم مسئولیت علی اکبر صالحی جهت انتقاد از عملکرد غربی ها در برجام اظهار داشت: سخنان رئیس جمهور در نشست اخیر، بطور دقیق این مسئله را تداعی می کند که در دولت یازدهم هیچ کس حتی اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای نیز، نمی توانند از عملکرد غربیها در برجام انتقادی داشته باشند.
وی ادامه داد: سخنان رئیس جمهور نشان داد که اظهارات آقای صالحی تا جایی قابل استناد است که به نفع دولت و برجام ایراد شود، اما اگر کوچکترین سخنی پیرامون واقعیتی مبنی بر عدم پایبندی غرب بر تعهداتش ایراد کند، مورد انتقاد مستقیم رئیس جمهور قرار می گیرد.
نماینده تهران گفت: بنابراین می بینیم که در این قضیه، تیم مذاکره کننده هسته ای برای اولین بار مورد نقد مستقیم رئیس جمهور قرار گرفت.
طبیب زاده عنوان داشت: وقتی هم که آقای صالحی می گوید چرا برجام اجرایی نشده و غرب به تعهداتش عمل نکرده است، رئیس جمهور میگوید که آقای عراقچی مسئول اجرای تعهدات طرف مقابل است نه من و از آقای عراقچی بپرسید؛ لذا اظهارات ایراد شده از سوی آقای روحانی نوعی فرافکنی است.
وی افزود: رئیس جمهور مسئول کلیت برنامه توافق هسته ای است و آقای عراقچی در واقع عامل و کارگزار وزارت امور خارجه محسوب میشود، بنابراین نتیجهای که بصورت مثبت و یا منفی پیرامون توافق حاصل شود به عهده رئیس جمهور است و وقتی آقای روحانی از تبعات مثبت این توافق برای جذب آراء در آینده استفاده می کند، می بایست اثرات منفی آنرا نیز خود برعهده بگیرد.
وی گفت: رئیس جمهور در جایی که اثرات منفی توافق متوجه دولت است و درخصوص یکطرفه بودن تعهدات در برجام نیز قادر به پاسخگویی نیست، آقای عراقچی را بعنوان مسئول مذاکرات اعلام می کند.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: در چنین شرایطی آقای رئیس جمهور حتی یک نقد صحیح آقای صالحی را بر نمی تابد و ایشان را به دخالت در اموری غیرمربوطه متهم می کند.
وی گفت: اظهارات رئیس جمهور این مسئله را به ذهن متبادر می کند که رئیس سازمان انرژی اتمی تنها در محدوده مسائل تخصصی هسته ای حق اظهار نظر دارد و اجازه اظهار نظر پیرامون عدم پایبندی غربیها به تعهدات و بقیه شئون برجام را ندارد.
نماینده مردم تهران گفت: متاسفانه این سخنان نشان می دهد که رئیس دولت با منتقدین در داخل دولت هم برخورد بسیار تند و خارج از اصولی دارد.
وی در پایان تصریح کرد: از ابتدای حضور آقای روحانی در دولت، اظهارات این چنینی و مشابه فراوانی از ایشان دیده ایم؛ در حقیقت ایشان با ترسو و بزدل خطاب کردن و به جهنم حواله کردن منتقدین، کار خود را آغاز کردند و با این ادبیات امروز نوبت به همراهان خودشان در دولت رسید.