۰۴ / تير / ۱۴۰۵ - 25 June 2026
07:13
کد خبر : 8629308
۲۲:۴۶

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
فرمانده انتظامی استان گلستان:

‎83 درصد دستگیر شدگان در نیروی انتظامی بیکار هستند

‎ فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: در طی 10 ماه گذشته83 درصد دستگیر شدگان بیکار هستند. ‎
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار سید محمود میرفیضی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان مهمترین رکن برگزاری یک انتخابات را امنیت برشمرد و اظهار کرد: در برگزاری انتخابات چهار رکن اساسی مشارکت ، رقابت، سلامت و امنیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: این برای نخستین بار است که ما در کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی را با مجلس خبرگان رهبری برگزار می‎کنیم و بر این اساس اقدامات انتظامی را به سه دست قبل از انتخابات، حین انتخابات و بعد از انتخابات با ایجاد قرارگاه دنبال می‎کنیم.

فرمانده انتظامی استان گلستان به عملکرد حوزه راهور اشاره کرد و گفت: در سال 1384 در در مجموعه استان 180 هزار وسیله نقلیه داشتیم و امروز بالای 530 هزار وسیله نقلیه داریم.

میرفیضی ابراز داشت: در سال 1384 به صورت هر 10 هزار وسیله نقلیه کشور 12.7 دهم تعداد کشته‎های ما بوده است و در سال 1394 به 7.1 دهم رسیده است.

وی با بیان اینکه 44 درصد از سال 1384 تا به امروز تعداد کشته شدگان ما از طریق تصادف بین جاده‎ای کاهش پیدا کرده است، ابراز داشت: در حوزه  درون شهری 57 درصد از کشته‎های ما مربوط به موتور سیکلت و 33 درصد مربوط به عابر پیاده هستند.

فرماندهی انتظامی استان گلستان باید با اقدامات فرهنگی میزان کشته‎های موتور سیکلت و عابر پیاده را کاهش دهیم، ابراز داشت: حوزه عملیاتی یکی از نگاه ما در نیروی انتظامی است.

میرفیضی گفت: در حوزه برون شهری نزدیک به 42 درصد کشته‎های ما مربوط به راکبین موتور سیکلت و 38 درصد عابر پیاده است و این بیانگر این است عدم رعایت مقررات توسط موتور سیکلت و راکبین آنها مهمترین عامل تلفات ما به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه سه درصد تصادفات استان گلستان در مدت 10 ماه کاهش پیدا کرده است، افزود: در میزان فوت شدگان نیز در مدت 10 ماه امسال 4 درصد با کاهش رو به رو بودیم.

فرماندهی انتظامی گلستان با بیان اینکه استان گلستان در رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی رتبه دوم را در کشور دارد، یادآور شد: اصحاب رسانه در کسب این عنوان و عملکرد نیروی انتظامی نقش موثری داشتند.

میرفیضی به نظارت مردم به پلیس اشاره کرد و گفت: 12 هزار تماس از سوی مردم با پلیس داشتیم که در حوزه انتقاد 14 درصد کاهش داشتیم و در حوزه پیشنهاد29 درصد و تقدیر 62 درصد افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی و حفظ اسرار از مهمترین خواسته‎های مردم است، گفت: در این راستا با دوره آموزشی و برگزاری 29 هزار و 500 ساعت کلاس آموزشی سعی کردیم که نسبت به آگاه سازی اقدام کنیم.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه 41 درصد پرونده‎های ما در بخش پلیس فتا کاهش داشته است، بیان داشت: در طی 10 ماه گذشته 59 هزار عوامل تبلیغاتی مثل بروشور و سی دی بین مردم توزیع شده است.

میرفیضی بیان داشت: در سال گذشته در حوزه فضای مجازی در سال گذشته 248 پرونده داشتیم و امسال 151 پرونده در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه 94 درصد پرونده ها در حوزه فتا منجر به کشف شده است، گفت: 80 درصد سرقت‎های مهم در استان گلستان کشف شده و در مجموعه 71 درصد کشفیات پرونده‎های مال باختگان را داشتیم.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه تا کنون 2 تن انبار مواد مخدر را کشف کردیم، گفت: 39 باند در این مدت متلاشی شدند و در حوزه معتادان نیز اقدامات خاصی را ناجا انجام داده است و در این حوزه 34 درصد دستگیری معتادان افزایش پیدا کرده است.

میرفیضی با بیان اینکه بیش از 52 هزار قرص روانگردان در طی 10 ماه کشف شده است، یادآور شد:در طی 10 ماه  2 هزار و 811 پرونده در بخش قاچاق تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 385 هزار تماس با پلیس 110 صورت گرفته است، گفت: که 236 هزار تا از این تماس‎ها منجر به عملیات پلیس شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از  100 درصد کشفیات خودرو در استان داشتیم، گفت: در طی 10 ماه گذشته در حوزه جرائم اقتصادی و پرونده‎های بانکی 49 فقره پرونده تشکیل شده است که بیشتر آن زمین‎خواری بوده و ارزش ریالی آن یک میلیون 125 میلیون متر مربع با ارزش ریالی 69 میلیارد تومان ضبط شده است و در این رابطه 48 درصد دستگیر شدند.

میرفیضی با بیان اینکه 83 درصد دستگیر شدگان بیکار هستند، گفت: 15 درصد دستگیر شدگان بی‎سواد و 83 درصد دیپلم و زیر دیپلم هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید