با وجود ۳ میلیون کنشگر انقلابی، مشارکت حداکثری در انتخابات را شاهد هستیم
به گزارش خبرگزاری استان بسیج خراسان رضوی از مشهد، حجتالاسلام سید محمدحسین راجی اظهار کرد: باتوجهبه شرایط کنونی که دشمن به دنبال سیاه جلوهدادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است یکی از مهمترین وظایف کنشگران انقلابی، جهاد تبیین و پاسخدادن به گرههای فکری افراد در سطح جامعه بشمار میرود.
وی با اشاره به نقش کنشگران انقلابی در تبیین و پاسخ به گرههای فکری مردم در خصوص انتخابات افزود: باتوجهبه هجمه دشمن نسبت به انتخابات در ایران برخی افرادی ادعا میکنند رأی ما در انتخابات تأثیری ندارد. طبق گفته مدعیان اینجا «انتخابات نیست و انتصابات است» برای رفع این گرههای فکری باید کنشگران وارد میدان شده و با تبیین پیشرفتهای کشور به این شبهات پاسخ دهند و ثابت کنند که رأی هر فرد در انتخابات تأثیر دارد و چیزی بهعنوان انتصاب وجود ندارد.
راجی بیان کرد: اکنون حدود سه میلیون نفر کنشگر انقلابی در کشور وجود دارد که اگر بهصورت میانگین هر کدام ۵ نفر را در جامعه تبیین کنند بدون شک حضور حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو شاهد هستیم.
وی تأکید کرد: دشمنان سال گذشته با ایجاد یک شبهه سعی کردند تا پیشرفتهای کشورمان نادیده گرفته شود درحالیکه میتوان با بیان پیشرفتهای کشور و تبیین نزدیک بودن به قله، موجب امید مردم و افزایش مشارکت آنان در انتخابات شد.
راجی عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که حکومت اسلامی را خائنترین حکومت در طول تاریخ معرفی کند و وظیفه هر کدام از ما این است که موضوع انتخابات را در جامعه بهدرستی تبیین کنیم تا فتنه دشمن خنثی شود .
در جمهوری اسلامی جمله "به من چه ربطی دارد" نداریم
مدیر اندیشکده سعدا در ادامه توضیح داد: این انقلاب را مردم ساختهاند پس در قبال آن مسئولیت دارند ازاینرو میتوان بهیقین گفت که در جمهوری اسلامی ایران جمله "به من چه ربطی دارد" معنا ندارد.
وی با اشاره به اینکه امربهمعروف و نهیازمنکر در تصور عمومی تنها به حجاب مربوط میشود اعلام کرد: برخلاف آنچه افکار عمومی راجع به فریضتین باور دارند این موضوع به مسائل مربوط بهنظام بیشتر اهمیت میدهد. همه افراد در جامعه نسبت به منکراتی که در کشور رخ میدهد مسئول هستند و باید امربهمعروف کنند.
راجی در ادامه تصریح کرد: جهاد تبیین در هر حوزهای به مطالعه عمیق نیاز دارد و امروز فضای مجازی توانسته راجع به آن مطالبی که کنشگران تبیین نکردهاند و یا کمتر به آن پرداختهاند هجمه بگیرد. مطالبی که در فضای مجازی دستبهدست میشود همهپسند است و دارای عمق و کارشناسی نیست و حتی بسیاری از مطالب منتشر شده در این فضا واقعیت ندارد وظیفه کنشگران پاسخ شفاف به مطالبی است که اساس و ریشه ندارد.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر درگذشته اعتقاد بر این بود که با تغییر فکر و باور، امکان تغییر احساس و رفتار وجود دارد رسانههای کنونی برای تغییر رفتار مخاطبان خود و تأثیرگذاری بر آنها سعی میکنند ساختار عصبی انسانها را تغییر دهند.